Ο Γκόγκολ και η αντιμετάθεση της πραγματικότητας στο σιδερένιο τσαρικό καθεστώς – Η έξυπνη λογοτεχνία που ξεγελά τη λογοκρισία – tabula rasa *** ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟΥ ΤΑΛΕΝΤΟΥ
Ο Γκόγκολ και η αντιμετάθεση της πραγματικότητας στο σιδερένιο τσαρικό καθεστώς – Η έξυπνη λογοτεχνία που ξεγελά τη λογοκρισία – tabula rasa
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟΥ ΤΑΛΕΝΤΟΥ
ΜΕΡΟΣ 3ο (τελευταίο)
Μία από τις πιο έξοχες λογοτεχνικές φόρμες στην παγκόσμια λογοτεχνία είναι αυτή του Νικολάι Γκόγκολ, με τον περίφημο <<Επιθεωρητή>> του, που ευφυώς χτυπούσε τα κακώς κείμενα της τσαρικής Ρωσίας κατά τρόπο ακραίο, αλλά αφαλή για τον ίδιο, αφού εμπνεύστηκε για το εν λόγω θεατρικό του έργο, την έννοια της <<αντιμετάθεσης της πραγματικότητας>> ως εξής :
Η ουσία του όλου έργου βρίσκεται στον επίλογο, tabula rasa, όπου καταφθάνει στην περιοχή του Επάρχου ο αυθεντικός <<επιθεωρητής>>, για να κάνει την εργασία του επιθεωρώντας διοικητικές υπηρεσίες, δομές και ιδρύματα… Ο συγγραφέας εδώ με ευφυέστατο τρόπο αφήνει να αιωρούνται δύο εκδοχές : α) Ή θα κάνει σωστά τη δουλειά του εκπροσωπώντας το ίδιο το κράτος της τσαρικής Ρωσίας ή το πιθανότερο να <<λαδωθεί>>, φαινόμενο σύνηθες στα απολυταρχικά καυεστώτα. Δηλαγή αφήνει ο συγγραφέας να περάσει από το μυαλό των θεατών ότι ο κανονικός επιθεωρητής, είναι το <<ακριβές αντίγραφο>> του απατεώνα <<επιθεωρητή>>, που τα <<έπιασε>> χοντρά και μετά εξαφανίστηκε…
Έτσι, λοιπόν, ο Νικολάι Γκόγκολ <<απελευθερώνεται>> από την επικρεμάμενη σπάθα της τσαρικής λογοκρισίας, αφού η <<κριτική<< που κάνει, έχει μεν αποδέκτες τα όργανα της τσαρικής διοίκησης, που τα χτυπά αλύπητα και ανελέητα, αλλά φευ, σ΄ ένα <<στημένο>> ψεύτικο σκηνικό και το έργο του αυτό ξαναγυρίζει στην αρχή από τον επίλογο και ούτω καθεξής… Το όλο θέμα διακεκριμ΄ρνοι κριτικοί το αποκαλούν <<φάρσα>>, αλλά είναι κατά τα επιφαινόμενα, αφού η σκληρή ανελέητη κριτική κατά των οργάνων του τσαρικού καθεστώτος δεν γίνεται απ΄ευθείας, αλλά πλαγίως και μάλιστα με τρόπο αφοπλιστικό, αφού ο ωεύτικος <<επιθεωρητής>> είναι ένας κοινός απατεώνας και όχι κρατικό όργανο της τσαρικής Ρωσίας.
Αυτή τη μεθόδευση την αποκαλώ <<αντιμετάθεση της πραγματικότητας>>!
{Ανάλυση του ΑΝΚ}
888888888888888888888888888888888888
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟΥ ΤΑΛΕΝΤΟΥ
Με το σημείωμα αυτό ολοκληρώνουμε τις κρίσεις μας, όσον αφορά την απόδοση ερμηνείας των ρόλων και του υποκριτικού ταλέντου των ηθοποιών.
Δύο ακόμα πολύ καλοί ηθοποιοί είναι ο Γιάννης Κλάδης και ο Δημήτρης Οικονόμου. Ο πρώτος ερμήνευσε εξαιρετικά και απολαυστικά τον ρόλο του υπηρέτη του ψευτοεπιθεωρητή και ο δεύτερος ερμήνευσε επίσης εξαιρετικά το ρόλο του Διευθυντικού στελέχους του Ταχυδρομείου.
Τέσσερις ηθοποιοί θα έλεγα ότι συγκροτούν, κατά τον συγγραφέα, το όλο πλέγμα της υπόθεσης του έργου, όπου το γεγονός ότι βρίσκονται όλοι μαζί γύρω από ένα τραπέζι, αποτελούν τη βασική ύλη ανάδειξης εν τοις πράγμασι της διαφθοράς και εξαγοράς, αλλά και της δουλικότητας απέναντι στον Έπαρχο της Ρωσικής εκείνης Επαρχίας.
Απέδωσαν κατά τον καλύτερο τρόπο τους ρόλους που τους ανατέθηκαν από την ευφυή σκηνοθετική δράση της Ευανθίας Στιβανάκη. Ο Φάνης Κατσωνόπουλος ερμήνευσε τον ρόλο του Δικαστή, ο Θανάσης Γκατσόπουλος ερμήνευσε το ρόλο του Επιτρόπου Κοινωφελών Ιδρυμάτων, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, ερμήνευσε το ρόλο του Επόπτη Κοινωφελών Ιδρυμάτων και η Μαρία Φαμέλου, λεπτεπίλεπτη και φινετσάτη ερμήνευσε το ρόλο της γιατρού.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ, Αρθρορεπορτάζ, Ανάλυση, κριτική αξιολόγηση, βίντεο και φωτογραφίες από τον δημοσιογράφο της ΑΥΓΗΣ Πύργου και διαχειριστή της Ιστοσελίδας avgipyrgou.gr Αντρέα ΑΥΓ. Καπογιάννη – ΑΝΚ
8888888888888888888888888888888888888