Αξιότιμε κύριε Υπουργέ ,
Με την παρούσα επιστολή, είμαστε σε πραγματικά πολύ δυσάρεστη θέση αλλά και ανησυχία, να σας μεταφέρουμε τον έντονο προβληματισμό και την τεράστια αγωνία της τοπικής μας κοινωνίας, ιδίως των γονέων και κηδεμόνων της πρωτοβάθμιας βαθμίδας, σχετικά με την παρατεταμένη αδράνεια και αναβλητικότητα για τη λειτουργία Πειραματικών Δομών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον Πύργο.
Έχουν παρέλθει ήδη τρία χρόνια από τη λειτουργία του Πειραματικού δημοτικού σχολείου στην πόλη μας, ωστόσο ολοένα και περισσότεροι μαθητές που αποφοιτούν κάθε χρόνο από το υφιστάμενο δημοτικό σχολείο, χάνουν κάθε ευκαιρία και δυνατότητα να ακολουθήσουν ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο, από το δημοτικό ως το λύκειο , δηλαδή σε μια στοιχειωδώ; απλή και θεωρητικά δεδομένη εξέλιξη που να σχετίζεται με τη μεταπήδησή τους στο επόμενο Πειραματικό εκπαιδευτικό στάδιο.
Δεν υπάρχει λόγος να μιλάμε για ανάπτυξη , εφόσον δεν έχει υπόβαθρο την κατάλληλη εκπαίδευση που θα στηρίζεται σε έναν άμεσο προγραμματισμό και με στοχευόμενο χρονοδιάγραμμα εξέλιξης . Συνεπώς , η λειτουργία του υφιστάμενου Πειραματικού Δημοτικού σχολείου , δυστυχώς έως σήμερα αποδεικνύεται αθεμελίωτη, ασύνδετη και στατική , εφόσον κάθε χρόνο παρατηρούμε πως δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πλάνο για να απορροφά και να υποδέχεται τους αποφοίτους του δημοτικού στις υπόλοιπες βαθμίδες και να υπάρχει η ανάλογη εξέλιξη .
Κατόπιν μιας τριετούς απραξίας , κρίνουμε πως καθίσταται αναγκαία και δική μας παρέμβαση, η οποία έχει ελπίδα και στόχο να ευαισθητοποιήσει και να συμπαρασύρει ταυτόχρονα τον οποιοδήποτε φορέα που θα μπορέσει να παρενέβη θετικά και να υπερθεματίσει υπέρ της ανάγκης περί άμεσων επενδύσεων στην παιδεία του τόπου μας, με στόχο και τη σύνδεση της εκπαιδευτικής και ερευνητικής δραστηριότητας σε όλες τις βαθμίδες .
Η λειτουργία ενός Πειραματικού Γυμνάσιου και Λυκείου , θέλουμε να πιστεύουμε πως δύναται να λειτουργήσει ως μοχλός εξέλιξης κι ανάπτυξης για το εκπαιδευτικό κεφάλαιο της περιοχής μας. Ως φορέας, θεωρούμε ότι πρέπει να συμμετέχουμε καθοριστικά και σε κάθε προσπάθεια για την ευρύτερη τόνωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού κλίματος του τόπου μας . Παράλληλα, ευελπιστούμε , πως μια άμεση εκπαιδευτική αναβάθμιση ακόμα και των αποφοίτων του δημοτικού σχολείου, ενδεχομένως να αποτελέσει ένα κίνητρο ώθησης για παιδαγωγικές επενδύσεις σε επιπρόσθετες υποδομές ανάλογων επιπέδων εκπαίδευσης (πχ. Μουσικό Γυμνάσιο, αθλητικό, καλών τεχνών κτλ), και ιδιαίτερα σε ανώτερων βαθμίδων .
Με την ελπίδα ότι θα ανταποκριθείτε άμεσα , και με τον πλέον κατάλληλο τρόπο σε αγαστή σαφώς συνεννόηση με τη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση του νομού μας, προσδοκούμε να επισπευτούν όλες οι ενέργειες που απαιτούνται, ώστε να τερματίσει το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό αδιέξοδο και να δημιουργηθεί μια ευκαιρία για τους μαθητές. Να έχουν μια επιλογή να ακολουθήσουν ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο, κι όχι να περιορίζονται αποκλειστικά στη χαμηλότερη εκπαιδευτική βαθμίδα .