Β΄ ΜΕΡΟΣ *** ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟΥ ΤΑΛΕΝΤΟΥ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟ ΡΟΛΟ ΠΟΥ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ *Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ* ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΊ΄ ΓΚΟΓΚΟΛ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΥΡΓΟΥ ΔΙΑΓΟΥΣΑ ΤΟ 30όν ΕΤΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΚΑΙ ΤΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Β΄ ΜΕΡΟΣ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟΥ ΤΑΛΕΝΤΟΥ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟ ΡΟΛΟ ΠΟΥ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ *Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ* ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΊ΄ ΓΚΟΓΚΟΛ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΥΡΓΟΥ ΔΙΑΓΟΥΣΑ ΤΟ 30όν ΕΤΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΚΑΙ ΤΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η Ευανθία Στιβανάκη επεξηγεί την ερμηνευτική απόδοση της Δώρας Φαμέλου στο ρόλο της κόρης του Επάρχου, στο αριστουργηματικό θεατρικό έργο του Νικολάι Γκόγκολ, <<Ο Επιθεωρητής>>, που σήμερα Πέμπτη 8/3 συνεχίζει κανονικά τις παραστάσεις της η περίφημη Θεατρική Ομάδα Πύργου.
Η ιδέα της “Ανατροπής” διαχέεται σε όλη την παράσταση του έργου. Εκτός από την γενικευμένη πολιτική σάτιρα, τα ανατρεπτικά στοιχεία της σκηνοθετικής πρόθεσης γίνονται αντιληπτά και στα επί μέρους στοιχεία του έργου. Όπως για παράδειγμα ο ρόλος της κόρης του Επαρχου, που ερμηνεύει ξεκαρδιστικά η Δωρα Φαμελου παραπέμπει ευθέως στη σάτιρα του Ρομαντισμού. Η νεαρή, δήθεν αθώα κόρη που περιμένει τον “πρίγκηπα” της στο πρόσωπο του Επιθεωρητή δεν είναι παρά μία καρικατούρα ψευτο-ηθικης. Η υπερβολική κόμμωσή της, οι καρτουνιστίκες πόζες της και το χορευτικό – ποιητικό σκετς με τον επίσης ψευτο- ερωτευμένο Επιθεωρητή, παραπέμπουν στην πλήρη σάτιρα όλων των κιβδηλων συναισθημάτων που ονομάζονται “Ερως” (κατ΄ ευφημισμόν).
***********************************
Η Μαρία Κολόκα Αλεξοπούλου – Κολόκα ερμηνεύει στο έργο το ρόλο της γυναίκας του Επάρχου, σε μια καταπληκτική ερμηνεία, αποδίδουσα μία κατάσταση μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, μεταξύ ενός επαρχιώτικου μεγαλοϊδεατισμού και ερωτικής γυναικείας φιλαρέσκειας. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό υποκριτικό ταλέντο!
Έχουμε τέσσερες εξαιρετικές ερμηνευτικές αποδόσεις και ξεκινάω από το παλιό στέλεχοε της Ομάδας, την Ράνια Τσακοπιάκου μαζί με την Διονυσία Κατελούζου, σε δύο όμοιους ρόλους, που το σκηνοθετικό εύρημα της Στιβανάκη κάνει την υπέρβαση ενώνοντάς τες με ένα πολύ φαρδύ παντελόνι, υποκαθιστώντας μία επιλογή της φύσης, με άκρατη μεταφορική έννοια, ως να είναι <<σιαμαίες>> αδελφές! Το υποκριτικό ταλέντο της Διονυσίας Κατελούζου υψηλού βαθμού και έχει την ικανότητα να ερμηνεύσει δύσκολους ρόλους!
Οι άλλοι δύο ρόλοι ερμηνεύτηκαν από την καταπληκτική ΜαρίναΓραμματικοπούλου και την επίσης πολύ καλή Φωτεινή Τζιαντζή… Η Μαρίνα απέδωσε το ρόλο της γυναίκας του εμπόρου στο έργο και η Φωτεινή απέδωσε το ρόλο της γυναίκας του σιδερά στο έργο. Κατά την προσωπική μου γνώμη η Μαρίνα Γραμματικοπούλου έχει εκπληκτικό υποκριτικό ταλέντο και μπορεί να αξιοποιηθεί μελλοντικά σε δύσκολους ρόλους!
*Έπεται συνέχεια*
Δημοσιογράφος Αντρέας ΑΥΓ. Καπογιάννης – ΑΝΚ