Η ΓΕΩΡΓΙΑ – ΦΑΝΟΥΡΙΑ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗ ΞΕΔΙΠΛΩΝΕΙ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ *** Η πρώτη συνέντευξη της εκπαιδευόμενης στη Δημοσιογραφία μαθήτριας Β΄ Λυκείου Χριστίνας Σεχάι
Η πρώτη συνέντευξη της εκπαιδευόμενης στη Δημοσιογραφία μαθήτριας Β΄ Λυκείου Χριστίνας Σεχάι
Η ΓΕΩΡΓΙΑ – ΦΑΝΟΥΡΙΑ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗ ΞΕΔΙΠΛΩΝΕΙ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Σήμερα έχουμε μαζί μας τη Γεωργία – Φανουρία Καραθανάση από τον Πύργο Ηλείας, μια μαθήτρια που ξεκίνησε να φοιτά στη Γ’ Λυκείου. Η Γεωργία έχει μεγάλη αγάπη για τη μουσική, την οποία θέλει να σπουδάσει και να κάνει κομμάτι της ζωής της. Στη συζήτησή μας θα μας μιλήσει για το πώς γνώρισε τη μουσική, τι σημαίνει για εκείνη, ποια είναι τα όνειρά της αλλά και πώς πιστεύει ότι η μουσική μπορεί να αγγίξει την κοινωνία και τους νέους. Ας την ακούσουμε!»
Πώς ασχολήθηκες και γιατί αγάπησες τη μουσική?
Η μουσική μου άρεσε από πολύ μικρή ηλικία. Ξεκίνησα στη Φιλαρμονική Πύργου και τότε ήταν που όντως την αγάπησα και είπα πως αυτό είναι για μένα.
Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι πιο σοβαρά με τη μουσική; Υπάρχει κάποιο τραγούδι που νιώθεις ότι σε αντιπροσωπεύει?
Ξεκίνησα να ασχολούμαι πιο σοβαρά με την μουσική όταν αποφάσισα πως θέλω να την σπουδάσω. Δεν υπάρχει ωστόσο κάποιο τραγούδι το οποίο νιώθω να με αντιπροσωπεύει. Ακούω πολλά είδη μουσικής, οπότε θεωρώ πως το τραγούδι που θα με αντιπροσώπευε θα ήταν εκείνο το οποίο ταιριάζει στην κάθε στιγμή της ζωής μου ανάλογα με τα συναισθήματα μου.
Πότε σκέφτηκες να σπουδάσεις μουσική και τι σε ώθησε σε αυτό?
Αυτό που με ώθησε για να σπουδάσω μουσική είναι η αγάπη που έχω γι΄ αυτήν και η ανάγκη αλλά και η θέληση να σπουδάσω κάτι, όχι επειδή πρέπει αλλά επειδή το αγαπώ. Πήρα επομένως την απόφαση να σπουδάσω μουσική όταν συνειδητοποίησα ότι αυτό είναι που αγαπώ περισσότερο, καθώς έχει γίνει ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητάς μου.
Θυμάσαι ποιο ήταν το πρώτο σου μουσικό βήμα? (όργανο, τραγούδι, μάθημα).
Το πρώτο μου μουσικό βήμα ήταν όταν πήγα στη Φιλαρμονική Πύργου και ξεκίνησα να δοκιμάζω μουσικά όργανα ώστε να δω ποιο μου ταιριάζει καλύτερα.
Τι όργανο παίζεις?
Παίζω κλαρινέτο που είναι το βασικό μου όργανο ωστόσο έχω ασχοληθεί με το φλάουτο, το σαξόφωνο, την κιθάρα και τώρα κάνω τα πρώτα μαθήματά μου στο πιάνο και τραγουδάω.
Ποιο είδος μουσικής σε εκφράζει περισσότερο και γιατί;
Θα έλεγα πως το είδος μουσικής που με εκφράζει περισσότερο είναι κλασσική μουσική, καθώς δεν περιλαμβάνει στίχους αλλά μελωδίες εναρμονισμένες, οι οποίες είναι τόσο όμορφες ώστε να εκφράσουν όχι μόνο συναισθήματα αλλά και ιδέες. Συνεπώς η κλασική μουσική έχει να πει πολλά.
Έχεις ανέβει ποτέ σε σκηνή? Αν ναι, πώς ένιωσες εκείνη τη στιγμή?
Έχω ανέβει πολλές φορές στην σκηνή είναι μια απίστευτη εμπειρία ακόμα και αν οι πρώτες φορές είναι τρομακτικές. Την πρώτη φορά που ανέβηκα στην σκηνή ήταν πραγματικά πολύ άβολα, αλλά έχω ανέβει τόσες φορές στην σκηνή που τελικά έχει γίνει μια πολύ όμορφη εμπειρία για μένα.
Υπάρχει κάποια μουσική εμπειρία που δεν θα ξεχάσεις ποτέ?
Ναι και δεν θα την ξεχάσω ποτέ! Προετοιμαζόμασταν για την καλοκαιρινή σχολική γιορτή της πρώτης λυκείου και ήταν μια πολύ όμορφη διαδικασία κατά την δική μου γνώμη δεν θα έλεγα πως το αποκορύφωμα της εμπειρίας αυτής ήταν το τέλος, η γιορτή δηλαδή, αλλά η όλη διαδικασία από την οποία περάσαμε και δεθήκαμε ως μουσικοί καθώς δημιουργήσαμε μια εξαιρετική καλλιτεχνική ομάδα.
Έχεις δοκιμάσει να γράψεις δική σου μουσική ή στίχους?
Ναι έχω δοκιμάσει να γράψω δική μου μουσική και στίχους, καθώς ασχολούμαι με την ποίηση και μου αρέσει πολλές φορές αυτά τα δύο να τα συνδυάζω.
Από πού αντλείς έμπνευση όταν δημιουργείς?
Συνήθως αντλώ έμπνευση από την καθημερινή μου ζωή, από γεγονότα τα οποία μπορεί να με έχουν επηρεάσει ή ακόμα και από τη φύση.
Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε δέκα χρόνια μέσα από τη μουσική; Θα ήθελες η μουσική να γίνει το επάγγελμά σου ή να παραμείνει κυρίως τρόπος έκφρασης?
Μέσα από την μουσική φαντάζομαι τον εαυτό μου μελλοντικά σε έναν πολύ καλό καλλιτεχνικά επίπεδο, ώστε να μπορώ όχι μόνο να εκφραστώ αλλά και να μεταδώσω το πάθος μου και την αγάπη μου για την μουσική στους γύρω μου. Θα ήθελα λοιπόν η μουσική ως τρόπος έκφρασης να γίνει το επάγγελμα μου.
Τι σημαίνει η μουσική για σένα στην καθημερινότητά σου?
Σημαίνει πολλά για μένα στην καθημερινότητά μου, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της.
Πιστεύεις ότι η μουσική μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε την κοινωνία και πώς?
Θεωρώ πως η μουσική μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε την κοινωνία, καθώς μέσα από αυτήν. όχι μόνο εκφραζόμαστε αλλά μπορούμε να μεταδώσουμε μηνύματα ιδέες και συναισθήματα στον κόσμο.
Ωστόσο ακόμα και αν η μουσική χρησιμεύει στο να δημιουργήσουμε μια καλύτερη οπτική για την κοινωνία μας και να βελτιωθούμε ατομικά και συλλογικά, συμβάλλει επίσης σε τεράστιο βαθμό στη γαλήνη της ψυχής μας και κάνει τη ζωή μας ομορφότερη.
Τι ρόλο θεωρείς ότι παίζει η μουσική στη ζωή των νέων σήμερα?
Θεωρώ ότι η μουσική παίζει διαχρονικά καθοριστικό ρόλο και στη ζωή των νέων. Ωστόσο υπάρχει ένα μικρό ποσοστό νέων, το οποίο ακούει πραγματικά μουσική καθώς και ο χώρος της μουσικής έχει κατακλυστεί θα έλεγα από την τραπ, η οποία δεν θεωρείται μουσική κατά τη δική μου γνώμη. Εγώ δεν ακούω τραπ γιατί η πλειοψηφία των τραγουδιών της τραπ μουσικής μεταδίδει λανθασμένα ηθικά μηνύματα. Κατά την προσωπική μου γνώμη δεν μου αρέσει αυτός ο ρυθμός και η μουσική από πίσω ακούγεται στα αυτιά μου σαν βαβούρα…
Νιώθεις ότι το σχολείο δίνει αρκετό χώρο στην καλλιτεχνική έκφραση?
Όσον αφορά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση θεωρώ πως δίνεται χώρος για καλλιτεχνική έκφραση με τα μαθήματα της μουσικής των εικαστικών και της θεατρικής αγωγής, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει πως αυτά τα μαθήματα όντως διδάσκονται με τον καλύτερο τρόπο στο σχολείο.
Παρόλα αυτά η πρωτοβάθμια εκπαίδευση δίνει χώρο για καλλιτεχνική έκφραση στα νέα παιδιά. Τώρα, όσον αφορά την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ακόμα κι αν το μάθημα της μουσικής παραμένει στο σχολείο, δεν θεωρώ πως διδάσκεται με τέτοιο τρόπο, ώστε το μάθημα να γίνεται ευχάριστο, σε σημείο που πολλές φορές δεν διδάσκεται καθόλου, ακόμα κι αν υπάρχει, καθώς δεν του δίνεται η απαραίτητη θα έλεγα αξία…
Αυτό ισχύει πολλές φορές και για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Έτσι, η αξία της μουσικής υποβαθμίζεται σε μεγάλο βαθμό στα μάτια των παιδιών. Ύστερα στο λύκειο το μάθημα της μουσικής δεν υπάρχει καθόλου. Είναι εντελώς παραγκωνισμένο και έτσι δεν υποστηρίζεται η καλλιτεχνική έκφραση μέσω του μαθήματος.
Παρόλα αυτά στο σχολείο στο οποίο βρίσκεται ο κάθε μαθητής, καθώς δεν είναι όλα τα σχολεία ίδια, είναι σημαντικό το περιβάλλον να είναι υποστηρικτικό για τους μαθητές που ασχολούνται με τις τέχνες και την καλλιέπεια του λόγου. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω δράσεων και εκδηλώσεων, όπου οι καθηγητές ωθούν τα παιδιά να αναδείξουν και να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους. Βέβαια, υπάρχουν και τα μουσικά σχολεία, στα οποία εννοείται πως διδάσκεται η μουσική και της δίνεται η απαραίτητη αξία.
Πώς θα ήθελες να στηρίζει η κοινωνία τους νέους που θέλουν να ακολουθήσουν καλλιτεχνική πορεία?
Αρχικά είναι εξαιρετικά σημαντική η συμβολή της καλλιτεχνικής παιδείας στα σχολεία. η οποία δυστυχώς συνήθως δεν παρέχεται επαρκώς ή δεν παρέχεται καθόλου όπως ανέφερα και προηγουμένως, ωστόσο και εκτός σχολείου οι μαθητές θα μπορούσαν να ασχολούνται με την τέχνη, αν υπήρχαν οι κατάλληλες παροχές και υποδομές γι΄ αυτούς, με δωρεάν καλλιτεχνική εκπαίδευση, ώστε να μπορούν να ανακαλύψουν και να αναδείξουν το ταλέντο που έχουν μέσα τους ή ακόμα και να εξασκηθούν επάνω σε αυτό.
Ποιο κοινωνικό μήνυμα θα ήθελες να περάσεις μέσα από τη μουσική σου για το μέλλον?
Το κοινωνικό μήνυμα που θα ήθελα να περάσω μέσα από τη μουσική του μέλλοντος είναι να αγωνίζεσαι πάντα για την ελευθερία σου, η οποία δυστυχώς στις μέρες μας ίσως είναι λίγο παραγκωνισμένη και αυτός είναι και ο λόγος που αποφάσισα να σπουδάσω μουσική, καθώς δεν έχουν όλα τα παιδιά τη δυνατότητα και ίσως την ελευθερία να κάνουν αυτό που αγαπούν στη ζωή τους.
Σε ευχαριστούμε πολύ, Γεωργία, που μοιράστηκες μαζί μας την αγάπη σου για τη μουσική και τις σκέψεις σου. Σου ευχόμαστε καλή επιτυχία τόσο στη Γ΄ Λυκείου όσο και στα μουσικά σου όνειρα!
Χριστίνα Σεχάι