Διαβάστε στην *ΑΥΓΗ* Πύργου το Χρονογράφημα της Δευτέρας με την Ήρα Αλ. Κάζογλη
Το Χρονογράφημα της Δευτέρας
με την Ήρα Αλ. Κάζογλη
Επιστροφή στο παντοτινό σύμπαν
Αυτό το Σεπτέμβρη, των πολλών αποχαιρετισμών των παλιών και αγαπημένων μας ηρώων, αποχαιρετήσαμε και τον Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, Γάλλο σκηνοθέτη, σεναριογράφο και κινηματογραφικό κριτικό. Έναν από τους πιο επιδραστικούς δημιουργούς του εικοστού αιώνα.
Η ματιά του επαναπροσδιόρισε, είπαν, τον τρόπο που γίνεται το σινεμά. Από το γαλλικό νέο κύμα, που σάρωσε τα πάντα στο παγκόσμιο σινεμά, μέχρι την τοποθέτησή του ως πολιτικά ενεργού σκηνοθέτη, οι ταινίες του τάραξαν το κινηματογραφικό κατεστημένο, καθώς υπερασπιζόταν ένα γνήσιο αντισυμβατικό, προοδευτικό ευρωπαικό πνεύμα από το ντεμπούτο του μέχρι τη ρευστότητα των καιρών μας, όταν και στήριξε την Ελλάδα τα δύσκολα χρόνια των μνημονίων.
Μας έμαθε πώς η ομορφιά μπορεί να έχει κάτι το οδυνηρό και πώς ο κινηματογράφος μπορεί να κάνει την ύλη ποίηση μέσα από έναν συνδυασμό πραγμάτων.
Μια αντιφατική, ίσως, προσωπικότητα, που τελικά επέλεξε το τέλος που επιθυμούσε κι έφυγε κλείνοντας την πόρτα μιας ολόκληρης εποχής όχι πεθαίνοντας, αλλά επιστρέφοντας στο παντοτινό σύμπαν που είναι καμωμένο από μνήμη.
Ο επίλογος γράφεται με τους ενεστώτες του έργου που μένει πίσω, και μ’ αυτή τη μουσική επένδυση που στοιχειώνει το σενάριο και το κάνει να επιστρέφει πάντοτε σαν ένα κομμάτι όσων ήταν και όσων θα είναι.
Μένει σαν ένας κόσμος που μας ακολουθεί, ακόμη κι όταν ο δημιουργός του έχει χαθεί, μια εκτίμηση του μέλλοντος, μια τοποθεσία στο χρόνο. Μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση αμφισβήτησης της πραγματικότητας.
Η.Κ.