Το εξαιρετικό Χρονογράφημα της Δευτέρας στην *Αυγή Πύργου* από την Ήρα Αλ. Κάζογλη
Το Χρονογράφημα της Δευτέρας
με την Ήρα Αλ. Κάζογλη
*******Χωρίς σπίτι*******
Πάνε λίγες μέρες, όταν αίσθηση προκάλεσε στη Βρεταννία η ιστορική μεταστροφή της εφημερίδας TIMES, η οποία έγραψε υποστηρίζοντας το αίτημα επιστροφής στην Ελλάδα των Γλυπτών του Παρθενώνα.
Για πρώτη φορά μετά το 1982, που η Μελίνα Μερκούρη κίνησε το θέμα, η εφημερίδα τάχθηκε υπέρ της επιστροφής τους εκεί που ανήκουν, όπως χαρακτηριστικά έγραψε.
Το 1801 ο Έλγιν τα αφαίρεσε από τον Παρθενώνα, και από το 1816 τα Γλυπτά φιλοξενούνται στο Βρεταννικό Μουσείο, το αρχαιότερο μουσείο στον πλανήτη, εκεί όπου εκατομμύρια άνθρωποι τα έχουν θαυμάσει. Το θέμα είναι γνωστό, όλοι το παρακολουθούμε με ενδιαφέρον και πολλοί ειδικοί έχουν τοποθετηθεί σχετικά.
Κάποιοι υποστηρίζουν πως τα γλυπτά είναι ασφαλή στο Βρεταννικό Μουσείο, κι άλλωστε αποτελούν εκθέματα παγκόσμιας κληρονομιάς, προσιτά σε όλο τον κόσμο. Αλλά δεν είναι σπίτι τους.
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα έχουν σπίτι, που τα περιμένει, ένα υπέροχο μουσείο δίπλα στην Ακρόπολη, εκεί που θα συμπληρώσουν την φανταστική αφήγησή τους μέσα στους αιώνες. Έχουν σπίτι που τα περιμένει, καθώς απομακρύνθηκαν βίαια, κι ως άστεγα φιλοξενούνται κάπου αλλού. Κάπου που δεν ανήκουν.
Λόγια πολλά αναλώνονται για το θέμα. Αρκούσε μια βόλτα στην Ακρόπολη, ανάμεσα στις ακίνητες κολώνες του Παρθενώνα, εκεί που από πάνω κρέμεται ο αττικός ουρανός σα χάρτης και ακούγεται το θρόισμα του κάθε βήματος σαν φωνή της Ιστορίας για να καταλάβει κανείς χωρίς πολλές κουβέντες.
Εκεί που συναντιέται το καθημερινό με το ιδανικό, κι η νύχτα φεγγίζει τ’ασημένια πρόσωπα των αγαλμάτων που βλέπουν τα πάντα χωρίς μάτια, αιώνες τώρα. Έχουν σπίτι, ποιος θα το υποστηρίξει, ποια πολιτική;
Η.Κ.