Ο Βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Διονύσης Καλαματιανός για το <<Πάτρα - Πϋργος>>
Διονύσης Καλαματιανός : «Κύριε Υπουργέ, πάλι “εάν“, “εφόσον“ και ερωτηματικά για την επανέναρξη του “Πάτρα-Πύργος“» ?
Από το πολιτικό γραφείο του Βουλευτή Ηλείας του ΣΥΡΙΖΣ-ΠΣ λάβαμε και δημοσιεύουμε πιο κάτω αυτούσιο το κείμενο :
<< Όλοι οι κάτοικοι της Ηλείας θα θέλαμε να ξαναξεκινήσει η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα-Πύργος», ώστε να σταματήσει ο βαρύς φόρος αίματος, τα δυστυχήματα και η υπανάπτυξη του τόπου μας. Όλοι θα νιώθαμε ικανοποίηση και ανακούφιση, αν οι εργασίες επανεκκινούσαν άμεσα.
Όμως, ο κ. Καραμανλής, για μια φορά ακόμη, προσπάθησε να διαφύγει των τεράστιων ευθυνών του, αλλά και της κυβέρνησης συνολικά, για τις μεγάλες καθυστερήσεις και το τέλμα που έχει περιπέσει το «Πάτρα-Πύργος», για 2 χρόνια και 3 μήνες.
Μας είπε, ότι το έργο θα επανεκκινήσει στις αρχές του 2022 και ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2024, εάν και εφόσον έλθει σε δύο μήνες η τελική γνωστοποίηση από την Ε.Ε.. Ομολόγησε, επίσης, ότι το «Πάτρα-Πύργος» θα έχει και διόδια, ενώ άφησε τεράστια ερωτηματικά για το επιπλέον κόστος του έργου που θα κληθεί να πληρώσει ο ελληνικός λαός.
Όλοι θυμόμαστε τι έλεγε στο παρελθόν ο Υπουργός. Τότε που μίλαγε για επανεκκίνηση εργασιών κατασκευής του αυτοκινητόδρομου μέσα στο 2020, ενώ ήδη από τον Μάρτιο του ίδιου έτους είχε ακυρώσει τις εργολαβίες που τον κατασκεύαζαν και έκλεισε τα εργοτάξια. Τότε που υποσχόταν σοβαρές εξελίξεις στην πορεία του έργου το πρώτο εξάμηνο του 2021. Τότε που ο ίδιος και ο Γ.Γ. του Υπουργείου Υποδομών έκαναν λόγο για αποπεράτωση του έργου μέχρι το 2023, δίχως να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους.
Βέβαια, όλοι θυμόμαστε και τα όσα προεκλογικά έλεγε ο Πρωθυπουργός για το «Πάτρα-Πύργος», ότι θα είναι άμεση προτεραιότητά του η υλοποίηση του έργου.
Από τότε, έχουν περάσει πάνω από δύο χρόνια, όχι κατασκευής και εξέλιξης, αλλά ακύρωσης και τελμάτωσης του οδικού αυτού άξονα, που είχε εγκριθεί και χρηματοδοτηθεί το 2018 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με χρόνο ολοκλήρωσης το 2023 και χωρίς διόδια.
Επιπλέον, μας γύρισε ξανά πίσω στο 2014 ο Υπουργός, υποστηρίζοντας ότι αν είχε προχωρήσει ο τότε ενιαίος διαγωνισμός, το έργο θα είχε ολοκληρωθεί το 2019. Αλήθεια, για ποιο διαγωνισμό μιλάει ο κ. Καραμανλής; Αυτόν που εξήγγειλε η συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, μετά την απένταξη του «Πάτρα-Πύργος» το 2013 από την παραχώρηση «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ», κατόπιν απαίτησης των ίδιων των εργολάβων; Γνωρίζει πολύ καλά ο Υπουργός και ας ισχυρίζεται το αντίθετο, ότι ήταν ένας διαγωνισμός στον αέρα, δίχως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με λάθος μελέτες για τις ποσότητες των αδρανών υλικών που απαιτούνταν πραγματικά για την κατασκευή του έργου και δίχως τη σύνταξη μελέτης κόστους-οφέλους.
Μας είπε ο Υπουργός Υποδομών ότι δήθεν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν αρνητική για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού με 8 εργολαβίες. Μα είναι δυνατόν να ισχυρίζεται κάτι τέτοιο; Υπήρχε, ποτέ, περίπτωση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διαφωνεί με τον τρόπο υλοποίησης ενός έργου και ταυτόχρονα να το εγκρίνει και να το χρηματοδοτεί;
Η ολοκλήρωση του έργου είναι ζωτικής σημασίας για την Ηλεία, καθώς συνδέεται άμεσα με την οδική ασφάλεια των πολιτών και την αναπτυξιακή προοπτική του νομού. Είναι απαίτηση όλων να επανεκκινήσουν άμεσα οι εργασίες κατασκευής του και η όσο το δυνατόν ταχύτερη αποπεράτωσή του. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι στο σχέδιο του Υπουργού Υποδομών και της κυβέρνησης για την τύχη του αυτοκινητόδρομου, τα «εάν», οι αστερίσκοι και τα ερωτηματικά παραμένουν>>.