Μια μεγάλη έρευνα για την Παιδεία τον καιρό της πανδημίας του Τ.Π. του ΠΑΣΟΚ / ΚΙΝΑΛ
Η ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Η εκπαίδευση στον καιρό της πανδημίας:
επιπτώσεις, προβληματισμοί, προτάσεις, ιδέες…
28 Σεπτεμβρίου 2022
Ο Τομέας Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής δημοσιοποιεί τα αποτελέσματα της έρευνας, που διεξήχθη για τις επιπτώσεις του μαθησιακού, παιδαγωγικού, ψυχολογικού και κοινωνικοποιητικού «κενού» και που προκλήθηκε στη διάρκεια των κλειστών σχολείων στην πανδημία, και για τις προς τούτο αναγκαίες προτάσεις άμβλυνσης των επιπτώσεων.
Θεωρούμε ότι το πρόβλημα αυτό δεν είναι πρόβλημα του χθες. Παραμένει πρόβλημα και σήμερα. Φέτος διαπιστώνεται από τους εκπαιδευτικούς ότι πολλοί μαθητές έχουν «εικονική σχέση» με το αντίστοιχο μαθησιακό status της τάξης των.
Είμαστε το μόνο πολιτικό κόμμα που πραγματοποίησε σχετική έρευνα και παράλληλα επιμένουμε στην αντιμετώπιση του ζητήματος. Εκτιμούμε ότι η τεκμηρίωση των θέσεων αποτελεί βασικό στοιχείο στην εφαρμογή των εκπαιδευτικών πολιτικών και στη γενικότερη πολιτική δράση.
Η έρευνα οργανώθηκε από τον Τομέα μας με βασικό σκοπό τη συμβολή στον δημόσιο διάλογο αναφορικά με τα μέτρα που απαιτούνται, ώστε να αμβλυνθούν οι πολύ αρνητικές επιπτώσεις της παρατεταμένης διακοπής της δια ζώσης λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών.
Το μαθησιακό, διαπαιδαγωγικό και μορφωτικό κενό, που προκλήθηκε από τα κλειστά σχολεία και από την υποκατάσταση της πολύπλευρης εκπαιδευτικής λειτουργίας από την εξ αποστάσεως διδασκαλία, αποτελεί και σήμερα ένα κρίσιμο εκπαιδευτικό, κοινωνικό, πολιτικό και εθνικό πρόβλημα.
Επιμέρους στόχοι της έρευνας ήταν :
Α. “Τι συνέβη” στην εκπαίδευση στον ενάμιση χρόνο της πανδημίας.
Η αποτύπωση των επιπτώσεων της “θεσμικής υποεκπαίδευσης” στη μαθησιακή και μορφωτική προσπάθεια των μαθητών.
Β. Ποια μέτρα προτείνουμε για το επόμενο διάστημα, ώστε να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή άμβλυνση των αρνητικών επιπτώσεων και η διαμόρφωση στοχευμένων, ορθολογικών και αποτελεσματικών προτάσεων για τη μερική, προφανώς, αντιμετώπιση αυτών των επιπτώσεων.
*** Η έρευνα διεξήχθη τον Ιούνιο του 2021 με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου και σε αυτή πήραν μέρος 660 Εκπαιδευτικοί.