ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΜΕΙΝΑΝ ΜΕ ΤΟΥΣ **ΣΥΜΠΕΘΕΡΟΥΣ ΑΠ΄ ΤΑ ΤΙΡΑΝΑ>> ΣΗΜΕΡΑ ΣΑΒΒΑΤΟ 3/5 ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ ΚΥΡΙΑΚΗ 4/5 – ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΕΙΝΕΤΕ ΚΑΙ ΟΡΘΙΟΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ **ΦΙΣΚΑ** ΟΠΩΣ ΘΑ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ! (ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟΥ ΤΑΛΕΝΤΟΥ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ)
ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ (ΔΥΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΜΕΙΝΑΝ) ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΤΑΝΙΩΣΕΤΕ…
ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΩΡΕΣΕΤΕ ΟΛΟΙ? ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΡΘΙΟΥΣ! ΘΕΑΤΡΟ <<ΑΠΟΛΛΩΝ>> ΠΥΡΓΟΥ
Πήγα για 2η φορά χτες Παρασκευή 2 του γοργορόφτερου Μάη, να δω την εξαιρετική παράσταση <<Συμπέθεροι απ΄τα Τίρανα>>, που συνέγραψαν κάνοντας μια <<αξονική>> κοινωνική τομογραφία οι κορυφαίοι του είδους σήμερα Μιχάλης Ρέππας και Θανάσης Παπαθα;νασίου.
Ο λόγος που πήγα να το δω 2η φορά ήταν για να εμπεδώσω την υποκριτική τέχνη ενός εκάστου των ηθοποιών, αλλά και για να χαρώ και πάλι με το άφθονο γέλιο που σκορπά η τόσο καλά δομημένη παράσταση, από κάθε άποψη… Άψογοι όλοι οι ηθοποιοί, ορισμένοι μάλιστα εξ αυτών έδωσαν ρεσιτάλ ηθοποιίας. Πιο κάτω θα θα γράψω το σημείωμα της κριτικής αξιολόγησης για όλους τους ηθοποιούς, εννέα τον αριθμό.
Εξαιρετική επίσης ήταν η σκηνοθεσία του Παντελή Μήτρου, που μάλιστα ερμηνεύει στην παράσταση το ρόλο του Βασίλη. Βοηθός Σκηνοθέτη η Ζωή Ανδρίτσου, που διευθύνει Σχολή Χορού στον Πύργο. Μπράβο και στους δύο, πολύ καλή δουλειά έκαναν!
Αυτή λοιπόν την θρυλική και πιο επιτυχημένη παράσταση των τελευταίων ετών «Συμπέθεροι από τα Τίρανα», των Ρέππα – Παπαθανασίου {η οποία σημείωσε επίσης μεγάλη τηλεοπτική επιτυχία}, ανέβασαν φέτος οι «Παράξενοι Ταξιδιώτες» και οι δύο τελευταίες παραστάσεις δίνονται απόψε Σάββατο 3/5 και αύριο Κυριακή 4/5.
Πρόκειται για ένα έργο γεμάτο αιχμηρό χιούμορ, κοινωνική σάτιρα και απρόβλεπτες καταστάσεις.
Η εικόνα του «Τέλειου Έλληνα» αποδομείται. Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται.
Οι προλήψεις, η υποβόσκουσα ρατσιστική αντίληψη, η ξενοφοβία και οι μικροαστικές αντιλήψεις «παίζουν» στην αρένα του γέλιου.
Η παράσταση είναι ιδανική για όσους αγαπούν την κωμωδία αλλά δεν φοβούνται να δουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη της κοινωνικής σάτιρας.
Οι συγγραφείς Μιχάλης Ρέππας και Θανάσης Παπαθανασίου, μέσα σε μία παραζάλη παραφιλολογίας και σκοταδισμού εμποτισμένου με ένα αρχικά υποβόσκοντα ρατσισμό και αργότερα ανοιχτό καθαρά, συνέγραψαν τους <<Συμπέθερους απ΄τα Τίρανα>>, μεταξύ του 2007 και 2008. Σημείωσε μεγάλη επιτυχία, όταν άρχισαν οι παραστάσεις. Μάλιστα ο διακεκριμένος κριτικός θεάτρου Κώστας Γεωργουσόπουλος είχε γράψει το 2010 στα <<ΝΕΑ>> των Αθηνών : <<Προσωπικά είχα χρόνια να γελάσω από καρδιάς με ανάλογο κείμενο και παράσταση>>.
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης):
Ανδρέας Βούλτσος: Λυκούργος
Παντελής Μήτρου: Βασίλης
Άσπα Αργυροπούλου: Πένυ
ΈλπηΣπηλιοπούλου: Πωλίνα
Θοδωρής Τσαγρής: Νικήτας
Νίκη Δημοπούλου: Λίζα
Ανδρέας Βαχλιώτης: Άλφρεντ
Θοδωρής Δημόγλου: Μπουκουράν
Μαρία Κορίζη: Κλαμπέτα
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Παντελής Μήτρου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ζωή Ανδρίτσου
Επιμέλεια Σκηνικών: Έλπη Σπηλιοπούλου
Επιμέλεια Μουσικής: Παντελής Μήτρου
Επιμέλεια Κοστουμιών: Κατερίνα Στεφανοπούλου
Ήχος / Φωτισμός: Λευτέρης Ξένος
Υποβολείο: Βούλα Φερεντίνου, Πέγκυ Δρεμπέλα
Φωτογραφίες/Βίντεο: Σταύρος Ρομποτής
Επιμέλεια Προγράμματος: Ανδρέας Βούλτσος
Γραφιστικά: Πανωραία Οικονόμου
Εκτυπώσεις: Βούλτσος Εκτυπώσεις
Παραγωγή: «Παράξενοι Ταξιδιώτες»
****************************************************************************************************
ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ <<ΣΥΜΠΕΘΕΡΟΙ ΑΠ΄ΤΑ ΤΙΡΑΝΑ>> ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ <<ΑΠΟΛΛΩΝ>> ΠΥΡΓΟΥ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΘΕΑΤΡΟΥ <<ΠΑΡΑΞΕΝΟΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ>> – ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ ΤΙΣ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Το κριτικό περί της αξιολόγησης σημείωμά μου…
Κρίνω όχι από τα επιφαινόμενα ή το ποιος προκαλεί περισσότερο γέλιο, αλλά από την βαθιά και ουσιαστική ικανότητα, να εκπέμπει ένα βαθύ συναίσθημα, ως αποτέλεσμα αυθύπαρκτου χαρισματικού ταλέντου, που εγκολπώνεται την τέχνη της υποκριτικής… Υπό αυτή την έννοια θεωρώ ότι η Άσπα Αργυροπούλου, ερμηνεύοντας το ρόλο της <<Πένυς>> στην εν λόγω παράσταση, δίνει ρεσιτάλ ηθοποιίας. Απόλυτα φυσιολογική κυριαρχεί στη σκηνή και μετουσιώνεται εξ ολοκλήρου στο ρόλο της! Την έχω ξαναδεί παλαιότερα σε άλλα έργα.
Εξαιρετική και άκρως εντυπωσιακή είναι η ερμηνεία του Θοδωρή Δημόγλου ερμηνεύοντας το ρόλο του <<Μπουκουράν>>, του πατέρα δηλαδή του νεαρού Αλβανού που ερωτεύθηκε μία Ελληνίδα. Το όλο στήσιμο της σκηνοθετικής τεχνικής, αλλά και το πλούσιο υποκριτικό ταλέντο που διαθέτει, ανταποκρίνονται όλα αυτά πλήρως στο πώς έχουν εμπνευστεί το ρόλο αυτό οι συγγραφείς Ρέππας και Παπαθανασίου. Τον είδα για πρώτη φορά.
Στο ίδιο αυτό μοτίβο της ελεύθερης και αβίαστης συναισθηματικής έκφρασης, σε συνδυασμό απαραιτήτως με το εξαιρετικό ταλέντο στην υποκριτική που διαθέτει, βρίσκεται η Έλπη Σπηλιοπούλου, που ερμηνεύει υπέροχα το ρόλο της <<Πωλίνας>>, γειτόνισσας και αδελφής της <<Πένυς>>. Ένα ωραίο ανάλαφρο χωρίς ελαφρότητα παίξιμο ή αχρείαστο στυλιτισμό! Την είδα για πρώτη φορά.
Για πρώτη φορά επίσης είδα να παίζει στο θέατρο τον Ανδρέα Βούλτσο, έναν άνθρωπο με πολλά προσόντα. Πολλοί θα τον θυμούντα από το Πυργιώτικο Καρναβάλι του 2024, που είχε αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση ως περφόρμερ παρουσιαστής! Αναμφίβολα διαθέτει πλούσιο ταλέντο και εκτιμώ ως θεατρίνος στις Επιθεωρήσεις θα έχει μεγάλη επιτυχία, διότι έχει επίσης δυνατή ενάργεια… Είναι από τα ιδρυτικά στελέχη της Ομάδας Θεάτρου <<Παράξενοι Ταξιδιώτες>> και στην εν λόγω παράσταση ερμηνεύει όντως με πολύ κωμικό τρόπο το ρόλο του <<Λυκούργου>>, συζύγου της <<Πένυς>>. Ειλικρινά θα ολοκληρώσω την κρίση μου, αν τον δω να ερμηνεύει και δραματουργικούς ρόλους.
Ο πολύ καλός σκηνοθέτης της εν λόγω παράστασης Παντελής Μήτρου μετέχει και ως ηθοποιός και ερμηνεύει το ρόλο του <<Βασίλη>>. Πολύ άνετος, κυριολεκτικά είναι σα να τον συναντάς έξω στο δρόμο και να κουβεντιάζεις μαζί του… Ναι, αλλά στη σκηνή του θεάτρου αυτή η απλότητα στο λόγο, στις αντιδράσεις και τις κινήσεις του σώματος προϋποθέτει σπουδαίο υποκριτικό ταλέντο και φυσικά το διαθέτει. Τον είδα για πρώτη φορά.
Δύο νέα παιδιά ανερχόμενοι αστέρες της θεατρικής τέχνης, η Νίκη Δημοπούλου, που ερμηνεύει το ρόλο της <<Λίζας>> και ο Ανδρέας Βαχλιώτης, που ερμηνεύει το ρόλο του Αλβανού <<Άλφρεντ>>, με εντυπωσίασαν με το παίξιμό τους… Με έναν ωραίο αέρα και μία άνεση, όπως όταν ερωτεύονται δύο νέα παιδιά, η απόδοσή τους είναι εξαιρετική… Τους είδα να παίζουν για πρώτη φορά.
Η Νίκη διαθέτει γόνιμο υποκριτικό ταλέντο και ευρύ ανοίγεται το μέλλον μπροστά της, αν θα συνεχίσει σε αυτό τον τομέα…
Ο Ανδρέας έχει εξαιρετικό ταλέντο και προσωπικά κρίνω ότι ο συγκεκριμένος ρόλος του Αλβανού φοιτητή που ερωτεύεται μία Ελληνίδα φοιτήτρια, αποδίδεται με τέτοια πειστικότητα, που σου δίνεται η εντύπωση ότι έχεις μπροστά στα μάτια σου κάτι το πραγματικό και όχι μια θεατρική παράσταση. Όταν διαθέτει ένας άνθρωπος τέτοιο ταλέντο, κατά την προσωπική μου γνώμη μπορεί να αναλάβει τον οποιοδήποτε ρόλο!
Η Μαρία Κορίζη, ερμηνεύει το ρόλο της Κλαμπέτας, συζύγου του <<Μπουκοιράν>>, που είναι οι γονείς του Αλβανού νέου <<Άλφρεντ>>. Έκανε μία δυνατή προσπάθεια να σταθεί με επιτυχία στο ρόλο της, παρά το γεγονός ότι είχε χάσει πρόσφατα τον πατέρα της. Και τα κατάφερε…
Ο Θοδωρής Τσαγρής, ερμηνεύει το ρόλο του <<Νικήτα>>, ενός βουλευτή και υφυπουργού Πολιτισμού. Στον περιορισμένο χρόνο που είχε, εκτιμώ ότι στάθηκε σωστά στις απαιτήσεις του ρόλου του, αποδίδοντας την ιδιομορφία ενός μιζαδόρου πολιτικού, σύμφωνα και με τις σκηνοθετικές οδηγίες. Τον είδα να παίζει για πρώτη φορά και ευελπιστώ να ολοκληρώσω την κρίση μου, βλέποντάς τον να ερμηνεύει μεγαλύτερο ρόλο.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ και κριτική αξιολόγηση από τον δημοσιογράφο της ΑΥΓΗΣ Πύργου Αντρέα ΑΥΓ. Καπογιάννη – ΑΝΚ