ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟΥ ΤΑΛΕΝΤΟΥ ΤΩΝ ΕΡΜΗΝΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ *ΨΥΛΛΟΙ ΣΤ΄ΑΥΤΙΑ* ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΟΜΑΔΑ ΘΕΑΤΡΟΥ *ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ* ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΙΚΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ — Ars longa, vita brevis!
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟΥ ΤΑΛΕΝΤΟΥ ΤΩΝ ΕΡΜΗΝΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ <<ΨΥΛΛΟΙ ΣΤ΄ΑΥΤΙΑ>> ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΟΜΑΔΑ ΘΕΑΤΡΟΥ <<ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ>> ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΙΚΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ
Ars longa,
vita brevis!
Ars longa, vita brevis (Η τέχνη μακρά, ο βίος βραχύς). Τάδε έφη ο μέγας Ιπποκράτης!
Να είχε άραγε αυτό κατά νου ο μεγάλος κωμωδιογράφος των αρχών του 20ού αιώνα Ζωρζ Φεντώ, όταν συνέθετε το περίπλοκο θεατρικό του έργο, με τον τίτλο <<Ψύλλοι στ΄ αυτιά>>?
Προσωπικά πιστεύω ότι ο μεγάλος Γάλλος συγγραφέας από αλλού ξεκίνησε και αλλού κατέληξε, βάζοντας στο προσκήνιο της εποχής εκείνης {έτος 1907} θεμελιακά ζητήματα της βραχύβιας ανθρώπινης ύπαρξης και όχι με την έννοια του μεταφυσικού προβληματισμού, αλλά ενός <<πειραματικού>> παραλογισμού! Δίνει έμφαση στο ερωτικό στοιχείο, που μαζί με τα τερτίπια και την άκρατη υποκρισία της αστικής τά;ξης, ελλοχεύουν σε κάθε έκφανση της κοινωνικής ζωής ενός τόπου και μιας χώρας, όπως η Γαλλία την εποχή της αποκαλούμενης μπελ επόκ! Αυτή η αντανάκλαση του φαινομένου καταγράφεται από επιδέξια χέρια συγγραφέων.
Ένα ισχυρό και βασικό στοιχείο της ανθρώπινης ύπαρξης είναι το ερωτικό στοιχείο, όχι σώνει και καλά για τη διαιώνιση του είδους, αλλά κατά πλείονα λόγο, για την προσωπική ευχαρίστηση του ανθρώπου. Αυτό το τόσο καίριο στοιχείο όλων των επί της γης έμβιων όντων, ο συγγραφέας το χειρίζεται αριστοτεχνικά διανθισμένο από εναλλασσόμενες σκηνές γέλιου, σε ροή διαρκείας μέχρι το ττέλος της παράστασης. Ταυτόχρονα <<ξεγυμνώνει>> και την βαθιά υποκρισία της γαλλικής αστικής τάξης!
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Ο επί εννέα χρόνια σκηνοθέτης της Ομάδας Θεάτρου <<Προσκήνιο>> Αλέξανδρος Κοέν, ανέλαβε και έφερε σε πέρας ένα πολύ δύσκολο και πρωτότυπο έργο, διότι τόσο οι δισυπόστατες νοητικές αναφορές, όσο και οι εναλλαγές πάνω στη σκηνή γίνονται με αστραπιαία ταχύτητα, με τέτοιο σκηνιοθετικό και ευρηματικό τρόπο, που ο θεατής απνευστί παρακολουθεί το ένα επεισόδιο μετά το άλλο.
ΗΘΟΠΟΙΙΑ
Η Παναγιώτα Τόκα και ο Ευάγγελος Κωνσταντίνου -κατά τη γνώμη μου- δίνουν ρεσιτάλ ηθοποιίας ερμηνεύοντας δύσκολους ρόλους, με εξαιρετική πειστικότητα. Αυτό το σπουδαίο υποκριτικό ταλέντο που διαθέτουν, σε κάνουν εξ αντικειμένου να διαισθάνεσαι ότι στο προκείμενο έργο, ξεπερνούν και αυτό τούτο το σπουδαίο υποκριτικό τα;λέντο του βασικού πρωταγωνιστή όλων των μέχρι σήμερα θεατρικών έργων που έχει ερμηνεύσει, του εμψυχωτή και θεμελιωτή της Ο.Θ. <<Προσκήνιο>> Νίκου Λαϊνόπουλου! Και ειρήσθω εν παρόδω : Η ερμηνεία του Νίκου Λαϊνόπουλου, στον <<Οιδίποδα Τύραννο>>, το περασμένο καλοκαίρι, ήταν επιπέδου πρωτοκλασάτου ηθοποιού του Εθνικού μας Θεάτρου!
Άλλα δύο μεγάλα ονόματα του θεατρικού σχήματος είναι η Νικόλ Σπηλιωτοπούλου και η Έλενα Μπαγιώργου, όπου στο εν λόγω έργο κινούνται σε ρόλους παράλληλους, με μία Νικόλ εκρηκτική, αλλά και με φινέτσα γυναικείας μαγκιάς, που σου δίνει την πεποίθηση ότι έχει μπει μέσα στο πετσί του ρόλου της! Αντίθετα η Έλενα έχει ένα ήπιο τρόπο έκφρασης, όπου επίσης έχει αξία ο τρόπος που κινείται, λικνιστικά και προκλητικά σε χαμηλή βέβαια ένταση!
Θα σταθώ με ιδιαίτερη προσοχή στη Μαρία Μαντά, η οποία πλέον έχει πολύ μεγάλη εμπειρία και επιπρόσθετα διαθέτει ένα εκπληκτικό υποκριτικό ταλέντο, που την κατατάσσει στις κορυφαίες μορφές και ευρύτερα του παρόντος θεατρικού σχήματος, όσον αφορά στον τομέα της υποκριτικής τέχνης. Ο ρόλος της <<τσατσάς>>, που ερμηνεύει στο <<Ψύλλοι στ΄αυτιά>>, είναι σαφώς υποδεέστερος των ικανοτήτων της!
Η ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Η Φανή Ζάγκλη είναι ο αφανής ήρωας της μεγάλης επιτυχίας που σημειώνει η θεατρική παράσταση <<Ψύλλοι στ΄αυτιά>>, όπου έχει αναλάβει την ευθύνη της Βοηθού Σκηνοθέτη. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές της παράστασης, που τόλμησαν και ανέβασαν ένα τόσο πολύπλοκο έργο, έστω και αν υπερισχύει η κωμωδία, οι αρμοί της οποίας συναρμολογούν το χάος και την αβεβαιότητα που επικρατούν στην ανάπτυξη της υπόθεσης του έργου, προτού βέβαια οδηγηθούμε σ΄ένα αίσιο τέλος!
ΔΥΟ ΣΤΥΛΑΤΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ
Ο Άγγελος Γκοτσίνας και ο Κώστας Ντεβενέζος, ερμηνεύοντας τους ρόλους τους με ένα σοβαρό στυλ ευγένειας και αστικής κομψότητας, διαθέτουν ακέραιο υποκριτικό ταλέντο και μπορούν μελλοντικά να αναλάβουν ρόλους κλασικού θεατρικού ρεπερτορίου!
ΜΙΑ ΤΕΤΡΑΔΑ ΗΘΟΠΟΙΩΝ
Ο Τζιμ Παπαδημητρίου, η Γεωργία Καράμπελα, ο Κώστας Μπιλάλης και η Ραφαέλα Βουργουτζή ήταν όλοι τους αυθεντικοί στους ρόλους που τους ανατέθηκαν να ερμηνεύσουν… Ένα <<κλικ>> πιο πάνω ο Παπαδημητρίου και η Καράμπελα, οφειλόμενο στον εναργέστερο τρόπο προσαρμογής, για την πειστικότερη απόδοση στην εξειδίκευση του ρόλου τους! Ακόμα πιο δύσκολη η προσπάθεια του Μπιλάλη, να αποδώσει τον ειδικό ρόλο που ερμηνεύει!
ΕΝΑ ΑΝΕΡΧΟΜΕΝΟ ΤΑΛΕΝΤΟ
Μια ευχάριστη έκπληξη με τη συμμετοχή της νεαρότατης Ανδριάνας Γιατρά, μαθήτριας Γ΄Λυκείου, που κατά τη γνώμη μου και βέβαια προϊόντος του χρόνου, δύναται να εξελιχθεί σε ένα σπουδαίο ταλέντο!
ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024
ΔΕΙΤΕ τις παραστάσεις που θα δίνονται μέχρι και τις 18 Φεβρουαρίου 2024, κάθε μέρα εκτός από Δευτέρα και Τρίτη, στο Δημοτικό Θέατρο <<Απόλλων>> Πύργου, και με ώρα έναρξης ακριβώς 9.30 το βράδυ. Η τιμή εισιτηρίου είναι 8 ευρώ, γενική είσοδος, και 5 ευρώ για φοιτητές, μαθητές και ανέργους.
Αρθρορεπορτάζ και Ρεπορτάζ, Βίντεο και Φωτό, με αξιολογικό κριτικό σημείωμα από τον δημοσιογράφο της ΑΥΓΗΣ Πύργου και διαχειριστή της Ιστοσελίδας avgipyrgou.gr Αντρέα ΑΥΓ. Καπογιάννη – ΑΝΚ