Το θέατρο του παραλόγου για το <<Πάτρα - Πύργος>>!
Το θέατρο του παραλόγου για τον Αυτοκινητόδρομο <<Πάτρα – Πύργος>> εξακολουθεί να βρίσκεται σε μια παρατεταμένη αβεβαιότητα και το τέλος και αυτού του χρόνου προσφέρει μια τάση περαιτέρω αναμονής, με την κρυφή ελπίδα ότι κάτι μπορεί να αλλάξει… Το θέμα αυτό ήρθε και πάλι μετ` επιτάσεως στο προσκήνιο ανατροφοδοτούμενο από τις παρεμβάσεις των Ηλείων κυβερνητικών Βουλευτών.
Η πρώτη τοποθέτηση έγινε ξαφνικά προχθές την Κυριακή, από τον κ. Κώστα Τζαβάρα, το κύρος του οποίου ουδόλως αμφισβητώ, γιατί προσωπικά τον εκτιμώ. Έχω όμως κάποιους προβληματισμούς, όσον αφορά εκείνες τις <<ευρωπαϊκές πηγές>>, που πληροφόρησαν Κυριακάτικα τον Ηλείο Βουλευτή, τον οποίον διαβεβαίωσαν ότι όλα βαίνουν καλώς και ότι στο τέλος του χρόνου θα ξεκινήσει το έργο!
Πρώτον με ποιο τρόπο θα ξεκινήσει το έργο και με ποια χρήματα? Ερωτώ τους πάντες και τα πάντα! Θα διατεθούν τα χρήματα που είχε δώσει η ΕΕ στην προηγούμενη Κυβέρνηση? Και αυτά είναι 300 εκατομμύρια ευρώ! Με αυτά τα χρήματα θα κατασκευαζόταν το τμήμα του σύγχρονου Αυτοκινητόδρομου <<Πάτρα – Πύργος>>. Αλλά φευ, η τωρινή Κυβέρνηση στην πολιτική τακτική της να ακυρώσει τα πάντα των προκατόχων της, δεν είχε καν την πρόνοια να σκεφτεί ότι ένα τόσο μεγάλο ποσό που έδωσε όχι ο Καλογρίτσας, αλλά η ίδια η ΕΕ, δεν το παραπετάς… Και μέχρι σήμερα, δύο και πλέον χρόνια από την αποφράδα για την Ηλεία ημέρα της διάλυσης των εργολαβιών, δεν έχει ειπωθεί από κανέναν ότι τα 300 εκατ. ευρώ θα πάνε ως <<γέφυρα>> στα νέα σχέδια της Κυβέρνησης, που επέστρεψε στην αλήστου μνήμης <<Ολυμπία Οδό>>, από την οποία το 2012 έκανε το χατίρι των μεγαλοεργολάβων και απέκοψαν το τμήμα <<Πάτρα – Πύργος>> σταματώντας βέβαια το έργο μέχρι την Πάτρα!
Αλλά αν χαθούν τελεσίδικα τα 300 εκατ. ευρώ, σε ποια άλλα χρήματα ελπίζει η Κυβέρνηση? Να διευκρινίσουμε ότι εντασσόμενο εκ νέου το αποκοπέν τμήμα στην <<Ολυμπία Οδό>>, εκεί μόνο με μία μέθοδο θα εκτελεστεί και αυτή η μέθοδος ονομάζεται ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα). Οπότε αν επισυμβεί αυτό δύο τινά θα προκύψουν :
α) Το ελληνικό δημόσιο θα χρηματοδοτήσει κατά ένα μέρος, ίσως το μεγαλύτερο, το έργο αυτό, ενώ οι ιδιώτες της εν λόγω εταιρείας θα έχουν τη δική τους συμμετοχή, με ποσά που θ λάβουν από τις τράπεζες. Κανονικά πρέπει να συμμετέχουν και με δικά τους κεφάλαια, πράγμα που δεν το θεωρώ πιθανό, καθότι για το λόγο αυτό απαίτησαν τότε από τη συγκυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, να σταματήσει το όλο έργο στην Πάτρα, όπως και έτσι έγινε… Το φυσικό και τεχνικό αντικείμενο του όλου έργου ήταν να φτάσει μέχρι την Τσακώνα!
β) Εξάλλου αν το σχήμα προχωρήσει έτσι, είναι πλέον δεδομένο ότι η ανάδοχος εταιρεία θα βάλει διόδια! Και ερωτώ : Γιατί κύριοι της Κυβέρνησης να γίνουν όλα αυτά? Γιατί θα πετάξετε στον Καιάδα τα 300 εκατ. ευρώ, τα οποία έχουν δοθεί από την ΕΕ? Και από την άλλη θα δώσετε χρήματα δικά μας από τις Δημόσιες Επενδύσεις ή από το Ταμείο Ανάκαμψης (κρυφά με λογιστικό τρόπο), καθώς επίσης θα είστε υποχρεωμένοι να αποζημιώσετε τους εργολάβους, τους οποίους διώξατε ακυρώνοντας τα πάντα?
Αμέσως μετά την τοποθέτηση του κ. Τζαβάρα, έκανε τη δική της παρέμβαση και η Βουλευτής της ΝΔ κ. Διονυσία Αυγερινοπούλου, στην οποία θα απευθύνω δύο ερωτήσεις :
α) Χθες 27 Σεπτεμβρίου, η κ. Αυγερινοπούλου, εκτός από την τοποθέτησή της, παρουσίασε επιστολή της εκπροσώπου Ανταγωνισμού της ΕΕ κ. Marez, επιστολή την οποία είχε λάβει με ένδειξη ημερομηνίας 9 Σεπτεμβρίου 2021!! Όμως γιατί την έβγαλε στη δημοσιότητα χθες, ενώ δεν έκανε το ίδιο, όταν προ ημερών είχε αναφερθεί σε αυτό το θέμα?
β) Το έγραψα και χθες, το γράφω και σήμερα, για το τι εννοεί το στέλεχος αυτό της ΕΕ, όταν διατυπώνει γραπτώς τα εξής? <<Παρέχουμε την καλύτερη δυνατή συνεργασία μας, ώστε οι ελληνικές αρχές να μπορέσουν να υλοποιήσουν το έργο σύμφωνα με τις αρχές των κρατικών ενισχύσεων>>!!
Τι εννοεί κυρία Αυγερινοπούλου η κυρία αυτή των Βρυξελλών λέγοντας για <<κρατικές ενισχύσεις>>? Δικά μας λεφτά θα είναι αυτά ή θα δώσει κάποια άλλα η ΕΕ?
Αντί λοιπόν να οιωνοσκοπούμε, οφείλει η ίδια η Κυβέρνηση να δώσει τις δέουσες εξηγήσεις, ώστε να μην επαναληφθεί το ίδιο θέατρο του παραλόγου και τούτο τον Δεκέμβρη του 2021, αυτό που είχε γίνει τον Δεκέμβρη του 2020, δηλαδή ένας αέρας κοπανιστός, παρά τις ρητές δεσμεύσεις των κυβερνητικών παραγόντων ότι το <<Πάτρα – Πύργος>> θα ξεκινούσε τον Δεκέμβρη του 2020!!
Δημοσιογράφος Αντρέας ΑΥΓ. Καπογιάννης