ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΗΣ *ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ* : Αξιολόγηση υποκριτικού ταλέντου από τον ΑΝΚ *** Β΄ΜΕΡΟΣ {τελικό}
ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΑ <<ΘΕΊ΄ΚΑ ΛΟΓΙΑ>> ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΗΣ <<ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ>>
Αξιολόγηση υποκριτικού ταλέντου από τον ΑΝΚ
Β΄ΜΕΡΟΣ {τελικό}
Στην πρώτη φωτογραφία από αριστερά ο Σκηνοθέτης του έργου Παρασκευάς Παπαπετρόπουλος εμψυχωτής της Ομάδας και καθοδηγητής μιας εξέχουσας σκηνοθετικής εργασίας.
Είναι ίσως απόμ τις λίγες φορές που όλη η θεατρική ομάδα δίνει δείγματα υψηλού επίπεδου ερμηνευτικής απόδοσης του ρόλου τους. Ακόμα και τα μικρά κορίτσια που συμμετέχουν στην παράσταση ανταποκρίθηκαν σε ένα τόσο δύσκολο έργο, που απαιτεί να γίνονται με αστραπιαία ταχύτητα οι εναλλαγές των συναισθημάτων.
Η Αγγελική Γκολφίνου ένα νέο κορίτσι στο ρόλο στο ρόλο της ζητιάνας, απέδωσε τα συναισθήματα της θλίψης και της λύπης, με πειστικό αυθεντικό τρόπο.
Η μικρούλα Μάρω Καραλή, στο ρόλο της Κόιμπρα, πολύ καλή έχοντας στο πλευρό της μανούλα της, που έχει βασικό ρόλο στο αριστουργηματικό έργο του Ραμόν Ντελ Βάγιε Ινκλάν <<Θεϊκά Λόγια>>.
Επίσης τρία κορίτσια συμμετέχουν με την πολυμελή θεατρική ομάδα. Είναι η Λυδία Μίνιτς, κόρη διακεκριμένης ηθοποιού του <<Δούρειοι Ίππου>>! Είναι επίσης η εξαιρετική Γεωργία Γκουβέρου και η μικρούλα Μαρία Κούλη.
Θα ξεκινήσω με ένα νέο πρόσωπο, τη Βασιλική Ντεβενέζου, που απέδωσε με μεγάλη επιτυχία, ως πρωτοεμφανιζόμενη, το ρόλο της γειτόνισσας, ανταποκρινόμενη πλήρως με τις υποδείξεις του Σκηνοθέτη. Δυναμικό τέμπο, αεικίνητη, ανοίγεται ένας μεγάλος δρόμος, που οδηγεί στην πρόοδο και την καταξίωση.
Το έργο είναι βαθυστόχαστο και καλύπτει όλες τις κοινωνικές αντιθέσεις και δοξασίες, τον συγχρωτισμό της καθημερινότητας και τον αντιδραστικό χαρακτήρα της Καθολικής Εκκλησίας, που ερωτοτροπούσε με το φασισμό, γι΄αυτό και ο συγγραφέας, με εξαιρετική μαεστρία αποδίδει στον καθολικό ιερέα της υπόθεσης του έργου πρόθεση και βούληση ερωτικής συνεύρεσης με την κόρη του! Τον ρόλο του ιερέα τον ερμηνεύει με αριστουργηματικό τρόπο ο Νώντας Κουτσουράκης, από τις κορυφαίες αποδόσεις της Ομάδας Τέχνης, καθώς διαθέτει σπουδαίο υποκριτικό ταλέντο.
ένα άλλο θέμα που θίγει ο συγγραφέας είναι η περίπτωση ενός παιδιού, με νοητική υστέρηση, όπου γίνεται θύμα ειρωνικών και εξευτελιστικών πειραγμάτων από τον περίγυρό του… Το ρόλο αυτό τον ερμηνεύει καταπληκτικά ο Αποστόλης Στεργιώτης, με ένα μοναδικό τρόπο! Και σε αυτόν τον αδικημένο από τη φύση νέο άνθρωπο, έρχεται ως από μηχανής θεός ο συγγραφέας κάνοντας υπέρβαση των φυσικών νόμων, να τον <<αναστήσει>> εκ νεκρών! Είναι η πιο μεγάλη επανασταική πράξη του έργου, ως προϊμιο μιας αντίστασης του λαού στον επερχόμενο φασισμό του Φράνκο!
Μία έξοχη ερμηνεία έγινε από τον Ηλία Γεωργόπουλο, στο ρόλο του Γκοντάρ, όπως και της Πέννυ Ζουμπάκη, στο ρόλο της κόρης του καθολικού ιερέα, όπου ξεδίπλωσε το υποκριτικό της ταλέντο στη δραματική σκηνή ενός θολωμένου ερωτικού παροξυσμού του ιερέα και της κόρης του να επιμερίζεται ένα τέτοιο ηθικό βάρος!
Πολύ καλή στο ρόλο της γειτόνισσας η Αφροδίτη Κουτρούτσου κι επίσης πολύ καλός στο ρόλο του Πολωνού ο Αναστάσιος Βενιζέλος, που έχει δυνατότητες ανέλιξης.
Ένα από τα παλιά δυναμικά στελέχη της Ομάδας είναι ο Κώστας Σπίνος, που ερμήνευσε με μοναδικό τρόπο το ρόλο του Δημάρχου στο έργο. Σύντομος ο ρόλος του παρά το δυνατό υποκριτικό ταλέντο που διαθέσει και αυτό έχει την εξήγησή του, καθώς διάφορες υποχρεώσεις του στερούν τον απαιτούμενο χρόνο.
Ένα νέο ταλέντο αναδεικνύεται στα θεατρικά δρώμενα, αυτό της νεαρής Γαβριέλας Λαμπροπούλου, που ερμήνευσε με ικανοποιητικό τρόπο το ρόλο της γειτόνισσας.
Επίσης πολύ καλά απέδωσε το ρόλο του <<τράγου>>, ο Θανάσης Παρασκευόπουλος, που τον ερμήνευσε με πειστικότητα.
Με εντυπωσίασε στο έργο αυτό η απόδοση της Ντάνας Αργυρακοπούλου,που ερμήνευσε εξαιρετικά το ρόλο της αδελφής του ιερέα. Απέδειξε ότι διαθέτει σπουδαίο υποκριτικό ταλέντο.
Πολύ καλές επίσης οι αδελφές Ιουλία Κόλλια και Χαρούλα Κόλλια, με πηγαίο ταλέντο. Η Χαρούλα ερμήνευσε διπλό ρόλο της Λουδοβίνας και της γειτόνισσας και τους απέδωσε με επιτυχία. Την Ιουλία την γνωρίζω από παλιά, ως μέλος της Χορευτικής Ομάδας του Λυκείου και είναι πολυσύνθετο ταλέντο. Ερμήνευσε το ρόλο της ράφτρας και υπήρξαν σκηνές, όπως αυτή της φωτογραφίας, δεύτερης από αριστερά, που ξεδιπλώνει σε όλη του την έκταση το υποκριτικό της ταλέντο.
Τρεις εξαιρετικές φυσιογνωμίες κοσμούν την θεατρική ομάδα… Είναι η Αιμιλία Ζαφειροπούλου, που ερμήνευσε διπλό ρόλο, της τσιγγάνας και της γειτόνισσας. Είναι η Ελευθερία Μυλωνά, που ερμήνευσε στο έργο το ρόλο της Τατούλας, που αέδωσε επίσης και τα τραγούδια που ακούγονται στην παράσταση, καθώς έχει και αυτό το προσόν η φωνή της να τραγουδά όμορφα. Είναι επίσης και η Αθανασία Συντέτου, που ερμήνευσε το ρόλο της Μιγελίν. Μια πολύ καλή ερμηνεία, ένας ρόλος που απαιτεί δυναμισμό και αυτονομία κινήσεων. Η Ελευθερία στάθηκε πολύ καλά στο ρόλο που της ανατέθηκε και ήταν εξαιρετική στη σκηνή μαζί με την Ελευθερία Σταματοπούλου. Πριν αναφερθώ στην Αιμιλία, να πω ότι η εμβάθυνση ενός ηθοποιού στο ρόλο που ερμηνεύει, οφείλεται στην κατανόηση της υπόθεσης του έργου και αποδίδεται επιτυχώς μόνο όταν υπάρχιε ταλέντο στην υποκριτική. Αυτό το διαθέτει επαρκώς η Αιμιλία, που ακόμα και όταν μένει ακίνητη και σιωπηλή, αποδίδει υποκριτική τέχνη.
Ένας εκπληκτικός ρόλος τύπου μποέμ μονόφθαλμου αποδόθηκε με συγκλονιστικό τρόπο από τον Κ.Λ. <<Μάστορα>>, που κατατάσσεται στις κορυφαίες μορφές της υποκριτικής τέχνης.
Δύο πολύ σημαντικές μορφές της θεατρικής ομάδας είναι η Παναγιώτα Ιωάννου και η Ελευθερία Σταματοπούλου, κορυφαίες επίσης στην υποκριτική τέχνη. Η Παναγιώτα ερμήνευσε το ρόλο της αδελφής του καθολικού ιερέα, ενώ η Ελευθερία ερμήνευσε το ρόλο του συζύγου, αποδίδοντας το φλογερό ερωτικό πάθος, που ο συγγραφέας Ραμόν Ινκλάν το συνδυάζει με το φλογερό ταμπεραμέντο των Ισπανίδων. Τη δεύτερη φορά που είδα την Παναγιώτα, μου άρεσε εξαιρετικά και όσον αφορά την Ελευθερία Σταματοπούλου, έδωσε κατά τη γνώμη μου ρεσιτάλ ηθοποιίας, ιδίως στις φάσεις των ερωτικών σκηνών!
Ανάλυση και παρουσίαση, με ρεπορτάζ, βίντεο, reels και φωτογραφίες από τον δημοσιογράφο της ΑΥΓΗΣ Πύργου και διαχειριστή της Ιστοσελίδας avgipyrgou.gr Αντρέα ΑΥΓ. Καπογιάννη – ΑΝΚ