Ο ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΙΩΣΗ ΠΤΥΧΙΩΝ ΤΕΙ ΜΕ ΕΚΕΙΝΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
Ο ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΙΩΣΗ ΠΤΥΧΙΩΝ ΤΕΙ ΜΕ ΕΚΕΙΝΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
Ο διάλογος στην παιδεία είναι πνοή δημοκρατίας
Οι τηλεδιασκέψεις, οι φυσικές συναντήσεις, ο συστηματικός διάλογος του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, με τις επαγγελματικές ενώσεις δεν θα σταματήσουν. Συνεχή τα αιτήματα από τους εκπαιδευτικούς και τους κοινωνικούς φορείς, για να παρουσιάσουν τα αιτήματά τους στο κόμμα μας, για να προβάλουν τις θέσεις τους, για να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους.
Η προεκλογική περίοδος προσεγγίζεται με ένα προνομιακό έδαφος για τους φορείς και τους πολίτες, αφού τα κόμματα θεωρούνται πιο ευεπίφορα για να μελετήσουν και για να υιοθετήσουν ενδεχομένως τις κλαδικές και επαγγελματικές θέσεις.
Πραγματοποιήθηκε συνάντηση μελών του Τομέα μας με μέλη του Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ και συζητήθηκαν τα βασικά αιτήματα των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων. Η συζήτηση έγινε σε πολύ δημιουργικό κλίμα και εκφράστηκε κοινή θέληση για ανάλογες διαδικασίες διαλόγου στο μέλλον.
Στη συνέχεια, είχαμε μία τηλεδιάσκεψη τις Ενώσεις Δασολόγων και Δασοπόνων, η οποία πραγματοποιήθηκε από κοινού με τον Τομέα Περιβάλλοντος του κόμματός μας. Κύρια ζητήματα ήταν α) η προστασία και η ανάπτυξη των δασικών οικοσυστημάτων της χώρας με σύγχρονο και επιστημονικό τρόπο και β) η κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων αυτών των κλάδων και η εξομοίωση των πτυχίων των ΤΕΙ με εκείνο των πανεπιστημίων.
Δεσμευτήκαμε για την ουσιαστική μελέτη των ζητημάτων αυτών – όσο δε αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα ήδη ο Τομέας μας έχει ολοκληρώσει το σχέδιό του για τη συνολική αντιμετώπιση των πολλαπλών προβλημάτων, που υπάρχουν σε δεκάδες χιλιάδες αποφοίτους των ΤΕΙ λόγω αυτής της εκκρεμότητας.
Ακολούθησε τηλεδιάσκεψη με την Ένωση Ιταλικής Φιλολογίας, που αφορούσε κυρίως τη θέση της Ιταλικής Γλώσσας στην εκπαίδευση. Έχουμε κάνει και στο παρελθόν ανάλογη συζήτηση. Επισημάνθηκε το παράδοξο να τελειώνει η διδασκαλία της στο τέλος του Γυμνασίου και να μην έχει συνέχεια στο Λύκειο. Υπάρχει μία ιδιαιτερότητα στην περίπτωση της Ιταλικής Γλώσσας. Γιατί μπορεί να έχει μία καλύτερη θέση στα σχολεία εκείνων των περιοχών, στις οποίες υπάρχει μία ιστορική καταβολή με την Ιταλία αλλά και σημερινή ανάγκη λόγω του τουρισμού, όπως στα Επτάνησα και στα Δωδεκάνησα.
Σταθερή άποψή μας είναι ότι ένα μέρος των σχολικών προγραμμάτων θα μπορεί να καθορίζεται με βάση τις ιδιαιτερότητες των διάφορων περιφερειών, για παράδειγμα, με τις προτεραιότητες του παραγωγικού μοντέλου, τα πολιτιστικά στοιχεία, την τοπική ιστορία, την τοπική γλώσσα κλπ.
Θα συνεχίσουμε και μετά τις εκλογές τις τηλεδιασκέψεις και τις φυσικές συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς φορείς. Γιατί πιστεύουμε στη δημιουργικότητα του διαλόγου και στον κοινωνικό ρόλο των φορέων. Γιατί βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και στη διαμόρφωση πιο ολοκληρωμένου πολιτικού προγράμματος.