Δηλώσεις Αντιδήμαρχου Πύργου Γιάννη Αργυρόπουλου για έγκριση έργων από το *Πράσινο Ταμείο*
Εγκρίθηκε ποσό 439.975,00 ευρώ για την «αστική αναζωογόνηση του πολεοδομικού ιστού της πόλης»
«Πράσινο» φως από το «Πράσινο Ταμείο» για έργα ανάπλασης στον κεντρικό ιστό του Πύργου
Με το ποσό των 439.975,00 ευρώ εγκρίθηκε ο Δήμος Πύργου από το «Πράσινο Ταμείο» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το έργο με τίτλο «Αστική αναζωογόνηση κεντρικού πολεοδομικού ιστού πόλης Πύργου».
Πρόκειται για ένα φιλόδοξο έργο που θα αλλάξει ριζικά την εικόνα του κέντρου της πόλης. Αφορά κυρίως τη σύνδεση των χώρων πέριξ του Ιερού Ναού της Αγ. Κυριακής με τον χώρο της κεντρικής πλατείας της πόλης. Πρόκειται για ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 977.500 ευρώ που θα καλυφθεί από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα “Δράσεις Περιβαλλοντικού ισοζυγίου” και από ιδίους πόρους
Την απόλυτη ικανοποίησή του για την ένταξη χρηματοδότησης τονίζει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Γιάννης Αργυρόπουλος και αναφορικά με το έργο τονίζει:
«Όπως έχουμε τονίσει και στο παρελθόν, όλο το προηγούμενο διάστημα δουλεύουμε μεθοδικά για το καλύτερο αποτέλεσμα και οι κόποι μας πλέον αποδίδουν καρπούς. Με το συγκεκριμένο έργο, η εικόνα του κεντρικού ιστού πόλης θα αλλάξει και θα αναβαθμιστεί αισθητικά. Επιπλέον, η πόλη θα γίνει πιο ελκυστική για τον επισκέπτη, κάτι που θα συμβάλλει ουσιαστικά στην περαιτέρω τουριστική και πολιτιστική ανάπτυξη του Δήμου.
Το συγκεκριμένο έργο, συνδυαστικά με την ανάπλαση της οδού Κολοκοτρώνη και των παράπλευρών οδών που εκτελείται αυτό το διάστημα, την ανάπλαση της 28ης Οκοτωβρίου που βρίσκεται στη διαγωνιστική διαδικασία, την ανάπλαση της οδού Καραϊσκάκη-πλατεία Μίκη Θεοδωράκη-Λιούρδη, θα δώσει μια νέα αισθητικά αναβαθμισμένη εικόνα σε όλο το κέντρο του Πύργου. Θέλω για ακόμη μια φορά να συγχαρώ τους υπαλλήλους της Τεχνικής Υπηρεσίας που μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα ολοκλήρωσαν την μελέτη και υπέβαλαν έναν πλήρη φάκελο στο Πράσινο Ταμείο»
Η μελέτη αφορά την ανάπλαση συμπλέγματος οδών και συγκεκριμένα :
-Την οδό Σπετσών(από την συμβολή της με την οδό Γιαννιτσών, έως την συμβολή της με την οδό Μπιζανίου),
-Tμήμα της οδού Μπιζανίου (από την συμβολή της με την οδό 28ης Οκτωβρίου έως την συμβολή της με την της οδό Αγ. Κυριακής χώρο έμπροσθεν Ι.Ν. Αγ. Κυριακής),
-Τμήμα της οδού Αγ. Κυριακής (από την συμβολή της με την οδό Μαθιού έως την συμβολή της με την οδό Αδ. Κοραή),
-Την οδό Μαθιού (από την συμβολή της με την οδό Αγ. Κυριακής έως την συμβολή της με την οδό Παπασταθοπούλου),
-Την οδό Παπασταθόπουλου(από την συμβολή της με την οδό Μαθιού έως το τέρμα της οδού), Τμήμα της οδού Διάκου(από την συμβολή της με την οδό Παπασταθοπούλου έως την συμβολή της με την οδό Αδ. Κοραή).
-Την οδό Αδ. Κοραή (από την συμβολή της με την οδό Αγ. Χαραλάμπους έως την συμβολή της με το πεζόδρομο επί της οδού Λετρίνων).
Η μελέτη περιλαμβάνει επίσης την τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων τύπου led, καθώς και εργασίες πρασίνου που αφορούν την φύτευση δεντρυλλίων (Ακακίας Κων/λεως) και καλλωπιστικών θάμνων και ποωδών φυτών στα υπό κατασκευή παρτέρια.
88888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888
Αυτή είναι η Τεχνική Έκθεση και όσοι επιθυμούν μπορούν να ρίξουν μια ματιά!
88888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888
ΔΗΜΟΣ ΠΥΡΓΟΥ Έργο: «Αστική αναζωογόνηση
Δ/ΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡ. & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ κεντρικού πολεοδομικού ιστού
ΤΜΗΜΑ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΕΡΓΩΝ πόλης Πύργου»
Προυπ/σμός: 977.500,0 Ευρώ
Αρ. Μελ.: 4/2022
Κωδ. cpv.: 45233000-9 “Κατασκευαστικά
έργα, έργα θεμελίωσης και επιφανειακά έργα
σε αυτοκινητοδρόμους και οδούς”
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
ΕΡΓΟ:«ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ
ΠΟΛΗΣ ΠΥΡΓΟΥ»
ΓΕΝΙΚΑ:
Η παρούσα μελέτη, αφορά την ανάπλαση συμπλέγματος οδών, οι οποίες χωροθετούνται εντός του αστικού ιστού της πόλης του Πύργου. Πιο συγκεκριμένα:
- Την οδό Σπετσών(από την συμβολή της με την οδό Γιαννιτσών, έως την συμβολή της με την οδό Μπιζανίου),
- Tμήμα της οδού Μπιζανίου(από την συμβολή της με την οδό 28ης Οκτωβρίου έως την συμβολή της με την της οδό Αγ. Κυριακής χώρο έμπροσθεν Ι.Ν. Αγ. Κυριακής),
- Τμήμα της οδού Αγ. Κυριακής(από την συμβολή της με την οδό Μαθιού έως την συμβολή της με την οδό Αδ. Κοραή),
- Την οδό Μαθιού(από την συμβολή της με την οδό Αγ. Κυριακής έως την συμβολή της με την οδό Παπασταθοπούλου),
- Την οδό Παπασταθόπουλου(από την συμβολή της με την οδό Μαθιού έως το τέρμα της οδού),
- Τμήμα της οδού Διάκου(από την συμβολή της με την οδό Παπασταθοπούλου έως την συμβολή της με την οδό Αδ. Κοραή)., καθώς και
- Την οδό Αδ. Κοραή(από την συμβολή της με την οδό Αγ. Χαραλάμπους έως την συμβολή της με το πεζόδρομο επί της οδού Λετρίνων),
Επίσης, η μελέτη περιλαμβάνει την τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων, καθώς και εργασίες πρασίνου που αφορούν την φύτευση δεντρυλλίων των οδών, και καλλωπιστικών θάμνων και ποωδών φυτών στα υπό κατασκευή παρτέρια.
Η συνολικής παρέμβαση ανέρχεται στα 7.000,00 τετρ. μέτρα περίπου(βλ. διάγραμμα πρότασης).
ΣΚΟΠΟΣ:
Σκοπός της μελέτης είναι η σύνδεση των χώρων πέριξ του Ιερού Ναού της Αγ. Κυριακής, με τον χώρο της κεντρικής πλατείας της πόλης καθώς και η ανάδειξη και αξιοποίηση της περιοχής ώστε να ικανοποιεί τις σωματικές, καλαισθητικές, και περιβαλλοντικές ανάγκες των κατοίκων του Πύργου αλλά και των περαστικών. Επιπλέον, το έργο θα συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική και πολιτιστική ανάπτυξη του Δήμου, έτσι ώστε να αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών και από άλλες περιοχές.
ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:
ΟΔΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ
Ξεκινά από την συμβολή της με την οδό Ιωαννίνων και καταλήγει στην συμβολή της, με την οδό Μπιζανίου. Η οδός εμφανίζει υψομετρική διαφορά αφού στο μέσω αυτής, παρεμβάλλεται κλίμακα έξι(6) πατημάτων με αρκετές φθορές. Το τμήμα της οδού από την κλίμακα έως την συμβολή της με την οδό Μπιζανίου είναι διαμορφωμένο με πλακόστρωτο, αφού έχει χρήση πεζοδρόμου. Το συνολικό μήκος της, ανέρχεται στα 60,00 μ. περίπου, ενώ το πλάτος της στα 9,00 μ. περίπου και παρουσιάζει:
- Χαμηλή διέλευση πεζών,
- Επιφάνεια οδοστρώματος με εμφανή στοιχεία καταπόνησης,
- Υφιστάμενα πεζοδρόμια με σημαντικές φθορές,
- Έλλειψη φρεατίων ικανών να παραλάβουν μεγάλες ποσότητες βρόχινων υδάτων μετά από έκτακτα καιρικά φαινόμενα,
- Έλλειψη επαρκές φωτισμού, πρασίνου, καθώς και αστικού εξοπλισμού.
ΟΔΟΣ ΜΠΙΖΑΝΙΟΥ
Αφορά το τμήμα της οδού από την συμβολή της με την 28η Οκτωβρίου, διέρχεται έμπροσθεν του Ιερού Ναού Αγ. Κυριακής και καταλήγει στην συμβολή της με την οδό Αγ. Κυριακής, μήκους 95,00 μ. περίπου και πλάτους μεταβλητού. Επίσης, στο τμήμα της οδού συναντούμε μία πάροδος μήκους 43,0μ. περίπου και μεταβλητού πλάτους. Το τμήμα της οδού παρουσιάζει:
- Μέση διέλευση πεζών και οχημάτων,
- Υφιστάμενα πεζοδρόμια με σημαντικές φθορές,
- Επί των υφιστάμενων πεζοδρομίων, υπάρχουν στύλοι από μπετόν ηλεκτρικού ρεύματος (ΔΕΗ),
- Τμήμα οδού, με αδιαμόρφωτο πεζοδρόμιο μήκους 15,00 μέτρων περίπου,
- Επιφάνεια οδοστρώματος με παραμορφώσεις και έντονα ανάγλυφα ασφαλτικού υλικού,
- Μεταβλητό πλάτος οδού,
- Ασφαλτοτάπητα χωρίς προσαρμογές με τα υφιστάμενα ρείθρα, λόγω ρήψης επαναλαμβανόμενων ασφαλτικών στρώσεων,
- ‘Ελλειψη φρεατίων ικανών να παραλάβουν μεγάλες ποσότητες βρόχινων υδάτων μετά από έκτακτα καιρικά φαινόμενα,
- Έλλειψη κατάλληλου και επαρκές φωτισμού καθώς και παντελής έλλειψη πρασίνου και αστικού εξοπλισμού.
ΟΔΟΣ ΑΓ. ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Αφορά το τμήμα της οδού που ξεκινά από την συμβολή της με την οδό Μαθιού, διέρχεται έμπροσθεν της ανατολικής πλευράς του Ιερού Ναού και καταλήγει στην συμβολή της με την οδό Αδαμάντιου Κοραή, μήκους 120,00 μέτρων περίπου και πλάτους μεταβλητού. Η οδός παρουσιάζει:
- Μέση διέλευση πεζών και οχημάτων,
- Τμήμα οδού με μεγάλη κατωφέρεια,
- Υφιστάμενα πεζοδρόμια με σημαντικές φθορές,
- Επιφάνεια οδοστρώματος με παραμορφώσεις και έντονα ανάγλυφα ασφαλτικού υλικού,
- Μεταβλητό πλάτος οδού,
- Ασφαλτοτάπητα χωρίς προσαρμογές με τα υφιστάμενα ρείθρα, λόγω ρίψης επαναλαμβανόμενων ασφαλτικών στρώσεων,
- Έλλειψη φρεατίων ικανών να παραλάβουν μεγάλες ποσότητες βρόχινων υδάτων μετά από έκτακτα καιρικά φαινόμενα,
- Έλλειψη κατάλληλου και επαρκές φωτισμού καθώς και παντελή έλλειψη πρασίνου και αστικού εξοπλισμού.
ΟΔΟΣ ΜΑΘΙΟΥ
Ξεκινά από την συμβολή της, με την οδό Αγ. Κυριακής διέρχεται την οδό Αδ. Κοραή και καταλήγει στην συμβολή της, με την οδό Παπασταθόπουλου στο τμήμα της κεντρικής πλατείας της πόλης. Το μήκος της οδού ανέρχεται στα 105,00 μέτρα ενώ το πλάτος της εμφανίζεται μεταβλητό. Η οδός παρουσιάζει:
- Μέση διέλευση πεζών και οχημάτων,
- Κατάσταση οδοστρώματος με εκτεταμένες φθορές,
- Τμήμα οδού με αδιαμόρφωτο πεζοδρόμιο,
- Επί των υφιστάμενων πεζοδρομίων, υπάρχουν ξύλινοι στύλοι και στύλος από μπετόν ηλεκτρικού ρεύματος (ΔΕΗ),
- Έλλειψη φρεατίων ικανών να παραλάβουν μεγάλες ποσότητες βρόχινων υδάτων μετά από έκτακτα καιρικά φαινόμενα,
- Έλλειψη κατάλληλου και επαρκές φωτισμού καθώς και
- Έλλειψη πρασίνου και αστικού εξοπλισμού
ΟΔΟΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ
Είναι μεταβλητού πλάτους και ξεκινά από την συμβολή της, με την οδό Μαθιού και καταλήγει στο πέρας της οδού. Το μήκος της ανέρχεται στα 95,00 μέτρα περίπου. Η οδός παρουσιάζει:
- Χαμηλή διέλευση πεζών και οχημάτων,
- Τμήματα οδού με διαμορφωμένα και αδιαμόρφωτα πεζοδρόμια,
- Κατάσταση οδοστρώματος με εκτεταμένες φθορές,
- Έλλειψη φρεατίων ικανών να παραλάβουν μεγάλες ποσότητες βρόχινων υδάτων μετά από έκτακτα καιρικά φαινόμενα,
- Έλλειψη κατάλληλου και επαρκές φωτισμού καθώς και
- Έλλειψη πρασίνου και αστικού εξοπλισμού.
ΟΔΟΣ ΔΙΑΚΟΥ
Αφορά το τμήμα της οδού, που ξεκινά από την συμβολή της με την οδό Παπασταθόπουλου και καταλήγει στην συμβολή της με την οδό Αδαμάντιου Κοραή, μήκους 40,00 μέτρων και πλάτους μεταβλητού . Το τμήμα της οδού παρουσιάζει:
- Μέση διέλευση πεζών και οχημάτων,
- Επιφάνεια οδοστρώματος με παραμορφώσεις και έντονα ανάγλυφα ασφαλτικού υλικού,
- Αδιαμόρφωτα πεζοδρόμια,
- Ξύλινους στύλους ηλεκτρικού ρεύματος (ΔΕΗ),
- Έλλειψη φρεατίων ικανών να παραλάβουν μεγάλες ποσότητες βρόχινων υδάτων μετά από έκτακτα καιρικά φαινόμενα,
- Έλλειψη κατάλληλου και επαρκές φωτισμού καθώς και έλλειψη πρασίνου.
ΟΔΟΣ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΥ ΚΟΡΑΗ
Ξεκινάει από την συμβολή της, με την οδό Αγ. Χαραλάμπους και καταλήγει στον πεζόδρομο της οδού Λετρίνων όπισθεν του Λάτσειου Δημοτικού Μεγάρου, μήκους 158,00 μέτρων και πλάτους μεταβλητού. Η οδός παρουσιάζει:
- Μέση διέλευση πεζών και οχημάτων,
- Επιφάνεια οδοστρώματος με παραμορφώσεις και έντονα ανάγλυφα ασφαλτικού υλικού που δημιουργήθηκαν είτε από την εκτέλεση τεχνικών έργων, είτε από επιπρόσθετη τοποθέτηση ασφαλτικού υλικού, για την κάλυψη επικίνδυνων λάκκων μετά από διάβρωση του,
- Υφιστάμενα πεζοδρόμια με σημαντικές φθορές,
- Επί των υφιστάμενων πεζοδρομίων, υπάρχουν ξύλινοι στύλοι ηλεκτρικού ρεύματος (ΔΕΗ),
- Ασφαλτοτάπητα χωρίς προσαρμογές με τα υφιστάμενα ρείθρα, λόγω ρήψης επαναλαμβανόμενων ασφαλτικών στρώσεων,
- Έλλειψη φρεατίων ικανών να παραλάβουν μεγάλες ποσότητες βρόχινων υδάτων μετά από έκτακτα καιρικά φαινόμενα,
- Έλλειψη κατάλληλου και επαρκές φωτισμού καθώς και παντελή έλλειψη πρασίνου και αστικού εξοπλισμού.
Σημείωση: Tα πλάτη των υπό ανάπλαση οδών, έχουν υπολογιστεί από οικοδομική σε οικοδομική γραμμή.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΘΕΣΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ ΠΡΑΞΗΣ(από εφαρμογή google)
Οδός Σπετσών
Αρχή(από την συμβολή της με την οδό Μπιζανίου)
X : 37.401839
Ψ: 21.260891
Τέλος(έως την συμβολή της με την οδό Ιωαννίνων)
X : 37.401769
Ψ: 21.260659
Τμήμα οδού Μπιζανίου
Αρχή(από την συμβολή της με την οδό 28η Οκτωβρίου)
X : 37.401952
Ψ: 21.260861
Τέλος(έως την συμβολή της με την οδό Αγ. Κυριακής)
X : 37.401715
Ψ: 21.2610.97
Τμήμα Οδού Αγ. Κυριακής
Αρχή(από την συμβολή της με την οδό Μαθιού)
X : 37.401790
Ψ: 21.261128
Τέλος(έως την συμβολή της με την οδό Αδ. Κοραή)
X : 37.401625
Ψ: 21.261370
Οδός Μαθιού
Αρχή(από την συμβολή της με την οδό Αγ. Κυριακή)
X : 37.401787
Ψ: 21.261124
Ενδιάμεσο(τμήμα οδού Αδ. Κοραή)
X : 37.401794
Ψ: 21.261412
Τέλος(έως την συμβολή της με την οδό Παπασταθοπούλου)
X : 37.401780
Ψ: 21.261550
Οδός Παπασταθοπούλου
Αρχή(από την συμβολή της με την οδό Μαθιού)
X : 37.401788
Ψ: 21.261561
Τέλος(έως το πέρας της οδού)
X : 37.401509
Ψ: 21.261583
Τμήμα οδού Διάκου
Αρχή(από την συμβολή της με την οδό Παπασταθοπούλου)
X : 37.401624
Ψ: 21.261550
Τέλος(έως την συμβολή της με την οδό Αδ. Κοραή)
X : 37.401587
Ψ: 21.261378
Οδός Αδ. Κοραή
Αρχή(από την συμβολή της με την οδό Αγ. Χαραλάμπους)
X : 37.401435
Ψ: 21.261349
Ενδιάμεσο(συμβολή με την οδό Διάκου)
X : 37.401582
Ψ: 21.261372
Ενδιάμεσο(συμβολή με την οδό Μαθιού)
X : 37.401790
Ψ: 21.261425
Τέλος(έως την συμβολή της με τον πεζόδρομο επί της οδού Λετρίνων)
X : 37.401931
Ψ: 21.261429
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΘΕΣΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ ΠΡΑΞΗΣ(από ΕΓΣΑ)
Μπιζανίου – Σπετσών
X : 273708.355
Ψ: 4172208.64
Αγ. Κυριακή
X : 273753.069
Ψ: 4172159.692
Μαθιού – Αδ. Κοραή
X : 273830.857
Ψ: 4172184.034
Αδ. Κοραή – Διάκου – Αγ. Κυριακής
X : 273818.421
Ψ: 4172132.176
Παπασταθοπούλου – Διάκου
X : 273866.576
Ψ: 4172134.292
Αδ. Κοραή – Αγ. Χαραλάμπους
X : 273809.558
Ψ: 4172077.539
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το πλάτος του οδοστρώματος καθώς και τα πλάτοι των πεζοδρομίων εκατέρωθεν των υπό ανάπλαση οδών, διαφοροποιούνται από τα αρχικά μετά την ολοκλήρωση της ανάπλασης.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
Βασικός άξονας της πρότασης είναι η λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των υπό διαμόρφωση οδών, η ανάπτυξη του αστικού πρασίνου, φιλικό αστικό περιβάλλον προς τα ΑμέΑ καθώς και η ασφαλής αναβάθμιση τους.
Επιπλέον, η συγκεκριμένη ανάπλαση συμπληρώνει ένα σύνολο αναπλάσεων, εντός του “Ιστορικού Κέντρου της πόλης του Πύργου” (των οποίων η υλοποίησή τους, βρίσκεται σε εξέλιξη), έχοντας ως βασικά σημεία αναφοράς της κεντρικής ιδέας, το διατηρητέο μνημείο Ιερού Ναού Αγ. Κυριακής και την κεντρική πλατεία της πόλης του Πύργου.
Πιο συγκεκριμένα προβλέπονται::
- Καθαιρέσεις των υφιστάμενων ανισόπεδων και μη πεζοδρομίων, εκατέρωθεν των οδών, όπως και των υφιστάμενων οδοστρωμάτων τους.
- Κατασκευή εκ νέου πεζοδρομίων εκατέρωθεν των οδών,(βλ. σχέδιο πρότασης).
- Σύνδεση των υφιστάμενων υδρορροών παρακείμενων ιδιοκτησιών, επί των οδών, μέσω φρεατίων με κεντρικό κανάλι υδροσυλλογής, το οποίο θα διοχετεύει τα όμβρια σε κεντρικό φρεάτιο.
- Δίκτυο απορροής όμβριων.
- Κατασκευή στα όρια των πεζοδρομίων, κρασπέδων(διατομής σχ. Λεπτομέρειας) από σκυρόδεμα κατηγορίας C16/20, με το αντίστοιχο ρείθρο πλάτους 0,25μ.
- Διαμόρφωση ραμπών ΑμέΑ, στην αρχή και στο πέρας εκατέρωθεν των πεζοδρομίων.
- Διαμόρφωση νέων συναρμογών τμημάτων πεζοδρομίου στα τμήματα διασταύρωσης των οδών(βλ. διάγραμμα πρότασης).
- Εργασίες ανύψωσης υφισταμένων φρεατίων επί του οδοστρώματος των οδών.
- Διαμόρφωση της διατομής των οδών σε ήπιας κυκλοφορίας πλην της οδού Σπετσών (καθέτου της οδού Μπιζανίου) που προβλέπεται ως πεζόδρομος.
- Διαμόρφωση κατάλληλων κλίσεων επί του οδοστρώματος ώστε τα όμβρια να οδηγηθούν σε φρεάτια συλλογής και στην συνέχεια μέσω αγωγών στο υπάρχον αποχετευτικό δίκτυο όμβριων.
- Εργασίες προσαρμογής, των υψομετρικών διαφορών που θα προκύψουν μεταξύ του πλέγματος της οδού ανάπλασης, με το δίκτυο των υφιστάμενων οδών.
- Επί των οδών, διαμορφώνονται ράμπες διέλευσης, όπου θα μπορούν τα οχήματα να έχουν πρόσβαση για έκτακτα περιστατικά.
- Επί της τελικής επιφάνειας των οδών, θα κατασκευαστούν εξωτερικές κλίμακες από μπετόν και ράμπες σε ιδιοκτησίες που κρίνονται απαραίτητες, για την ομαλή πρόσβαση τους σε αυτές.
- Διαμόρφωση τμήματος της οδού Αγ. Κυριακής, που συνδέει την οδό Αδ. Κοραή με το επίπεδο του αύλειου χώρου του Ιερού Ναού(βλ. σχέδιο πρότασης).
- Διαμόρφωση τμήματος επί της οδού Παπασταθοπούλου,(βλ. σχέδιο πρότασης).
- Διαμόρφωση κοινοχρήστου χώρου, στην συμβολή των οδών Διάκου & Αδ. Κοραή.
- Χάραξη θέσεων στάθμευσης ΑμέΑ.
- Τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού επί των τμημάτων ανάπλασης.
- Εργασίες πρασίνου (βλ. ανάλυση πρότασης).
- Εργασίες Η/Μ-Ηλεκτροφωτισμός τμημάτων ανάπλασης (βλ. ανάλυση πρότασης).
ΒΑΣΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΤΕΛΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΡΩΣΗΣ
Α. Οδόστρωμα
A1. Το οδόστρωμα των οδών Μπιζανίου, Αγ. Κυριακής, τμήμα της οδού Μαθιού(από οδό Αγ. Κυριακής έως οδό Αδ. Κοραή) και τμημάτων της οδού Αδ. Κοραή(από οδό Αγ. Χαραλάμπους έως οδό Διάκου & από πεζόδρομο οδού Λετρίνων έως οδό Αγ. Κυριακής), θα επιστρωθεί με κυβόλιθο διαστάσεων 20χ20χ6εκ. χρώματος γκρι, με επιφάνεια ήπιας αναγλυφότητας, με την άνω στοιβάδα του κυβόλιθου να εμπεριέχει ψυχρά υλικά τα οποία παρουσιάζουν υψηλή ανακλαστικότητα στην ηλιακή ακτινοβολία καθώς και υψηλό συντελεστή εκπομπής στην υπέρυθρη ακτινοβολία, ενώ στο όριο με το ρείθρο εκατέρωθεν θα τοποθετηθεί κυβόλιθος ιδίου τύπου, χρώματος μαύρου διαστάσεων 20χ40χ6 εκ.
A2. Τμήμα οδοστρώματος επί της οδού Αδ. Κοραή (στην συμβολή των οδών Διάκου και Αγ. Κυριακή), στο σύνολό της η οδός Παπασταθοπούλου, καθώς και τμήμα της οδού Μαθιού(από οδό Αδ. Κοραή έως οδό Παπασταθοπούλου), θα επιστρωθεί με υδατοπερατό δάπεδο ενδεικτικού τύπου Ecoraster Bloxx, με εγκιβωτισμό κυβόλιθων από σκυρόδεμα το οποίο, επιτρέπει την γρήγορη σταθεροποίηση του εδάφους με υψηλό ρυθμό διήθησης του νερού στο υπέδαφος, χάρη στο σύστημα αποστράγγισης που διαθέτει. Ο κυβόλιθος θα είναι, διαστάσεων 14,2 x 14,2 x 4,5 εκ., διαφορετικών αποχρώσεων.
Β. Πεζοδρόμιο
Τα πεζοδρόμια εκατέρωθεν των οδών, θα επιστρωθούν με κυβόλιθο επιφανείας ήπιας αναγλυφότητας, με την άνω στοιβάδα του κυβόλιθου να εμπεριέχει ψυχρά υλικά τα οποία παρουσιάζουν υψηλή ανακλαστικότητα στην ηλιακή ακτινοβολία καθώς και υψηλό συντελεστή εκπομπής στην υπέρυθρη ακτινοβολία διαστάσεων 20χ40χ6 εκ. τριών(3) χρωματικών αποχρώσεων, λευκό, γκρι και μαύρο.
Επιπλέον επί των πεζοδρομίων, θα χρησιμοποιηθούν πλάκες οδηγοί τυφλών, διαστάσεων 40χ40εκ., χρώματος ανοικτού γκρι και πάχους από 3,5 εκ. έως 5,0 εκ. (Βλ. φωτό).
ΤΡΟΠΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
Α. Οδόστρωμα
Α1 Αρχικά προβλέπεται φρεζάρισμα του υφιστάμενου οδοστρώματος. Eπί της επιφανείας θα κατασκευαστεί υπόστρωμα από σκυρόδεμα κατηγορίας C16/20 και εν συνεχεία θα διαστρωθεί κατάλληλα με ισοπεδωτική στρώση από θραυστό υλικό πάχους έως 10,0 εκ. Η τοποθέτηση των κυβόλιθων θα γίνει σε στρώση από άμμο λατομείου μεταβλητού πάχους έως 7,0 εκ. αφού πρώτα διαβραχεί για την επιθυμητή συμπύκνωσή τους. Η συγκόλλησή τους (το συμπλήρωμα των κενών μεταξύ των κυβόλιθων) θα γίνει με το ίδιο υλικό.
Α2. Αρχικά δημιουργείται ζώνη εκσκαφής – εξυγίανσης του εδάφους και συμπίεσης της υπόβασης με δονητική πλάκα / κύλινδρος. Στην συνέχεια, γίνεται οριοθέτηση της επιφάνειας παρέμβασης από λαμαρίνα πάχους 8 mm σε βάση από σημειακό πέδιλο σκυροδέματος ανά 1,25 μ. (εάν απαιτείται).
Η επιφάνεια παρέμβασης καλύπτεται με γεωύφασμα. Πάνω από το γεωύφασμα σε όλη την επιφάνεια δημιουργείται μία συμπιεσμένη ζώνη αποστράγγισης με χαλίκι/γαρμπίλι, όπου τοποθετείται ο κυβόλιθος. Η τελική επιφάνεια συμπιέζεται με δονητική πλάκα.
Β. Πεζοδρόμιο
Αρχικά θα κατασκευαστεί υπόστρωμα από σκυρόδεμα, πάχους 10εκ., κατηγορίας C16/20. Η τοποθέτηση των κυβόλιθων θα γίνει σε στρώση άμμου λατομείου μεταβλητού πάχους έως 5,0 εκ., με αρμό 1,0 εκ. και κατάλληλη διαβραχεί για την επιθυμητή συμπύκνωση τους. Η συγκόλληση τους θα γίνει με το ίδιο υλικό.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Όλα τα υλικά που θα τοποθετηθούν στο έργο θα φέρουν όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις τυποποίησης καθώς και ειδικές πιστοποιήσεις όπου αυτές απαιτούνται με βάση την τεχνική περιγραφή του υλικού.
Ο ΑΝΑΔΟΧΟΣ πριν την υπογραφή συμβασιοποίησης του έργου, υποχρεούται να προβεί στην υπογραφή σύμβασης με πιστοποιημένη εταιρεία εναλλακτικής διαχείρισης αποβλήτων εκσκαφών κατασκευών και κατεδαφίσεων (Α.Ε.Κ.Κ).
Ο ΑΝΑΔΟΧΟΣ του έργου υποχρεούται στην λήψη αναλυτικών υψομετρικών σημείων της υπάρχουσας κατάστασης πριν την έναρξη των εργασιών.
Ο ΑΝΑΔΟΧΟΣ σε δεύτερη φάση υποχρεούται στην κατάθεση σχεδίου οριζοντιογραφίας με τις τελικές στάθμες διαμόρφωσης πεζοδρομίου και καταστρώματος οδού. Το παραπάνω σχέδιο θα συνοδεύεται και από τελική πρόταση τυπικής διατομής οδοστρώματος και πεζοδρομίου.
Η σύνταξη όλων των κατασκευαστικών λεπτομερειών εκτός αυτών που παρέχονται στο τεύχος της μελέτης βαρύνουν τον ανάδοχο και υπόκεινται στον έλεγχο και στην έγκριση της επιβλέπουσας αρχής.
Ο ΑΝΑΔΟΧΟΣ υποχρεούται στην σύνταξη όλων των απαραίτητων συμπληρωματικών μελετών που πιθανόν να απαιτηθούν για την άρτια εκτέλεση του έργου.
Ο ΑΝΑΔΟΧΟΣ υποχρεούται στην υποβολή σχεδίου ανακεφαλαιωτικού πίνακα εφόσον κριθεί απαραίτητα από την εξέλιξη του έργου. Κατά τα λοιπά ισχύουν όλα όσα αναφέρονται στην ΓΕΝΙΚΗ και ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ.
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥ
Θα περιλαμβάνει το άνοιγμα λάκκων διαστάσεων 50χ50 εκ. και βάθους 50 εκ. και την τοποθέτηση Ακακίας Κων/λεως με την διαδικασία του πετάσματος καθοδήγησης ριζών, τα οποία τοποθετούνται στο άνοιγμα του σημείου φύτευσης για την καθοδήγηση της ρίζας σε βαθύτερο σημείο. Τα δεντρύλλια πρέπει να φέρουν, πλούσιο ριζικό σύστημα, με μπάλα χώματος συσκευασμένη σε λινάτσα ή σάκο πολυαιθυλενίου (νάιλον), ή δοχείο.
Η τοποθέτηση των δεντρυλλίων επί των οδών, θα γίνει πλησίον των φωτιστικών σωμάτων. Για την άρδευση τους προβλέπεται φρεάτιο άρδευσης με ηλεκτροβάνες. Η άρδευση των δεντρυλλίων θα γίνει με σταλάκτες.
Η παρέμβαση έχει ως στόχο την αισθητική αναβάθμιση των υπό διαμόρφωση πεζοδρομίων σε σχέση με την ανάπτυξη πρασίνου, τη βελτίωση της εικόνας του χώρου και τη συμβουλή του εν γένει στο αστικό πράσινο και επιπλέον αποσκοπεί στην επίτευξη μιας σειράς πολλαπλών στόχων όπως:
α) Βελτίωση του μικροκλίματος της περιοχής
β) Μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης
γ) Προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία
δ) Έλεγχος της θερμοκρασίας και της υγρασίας του αέρα
ε) Βελτίωση της αισθητικής εικόνας της περιοχής του Δήμου
Aκακία Κων/λεως (Albizia julibrissin)
Η Ακακία Κωνσταντινουπόλεως είναι φυλλοβόλο, καλλωπιστικό δέντρο με γρήγορη, πλάγια ανάπτυξη και ημισφαιρικό σχήμα κόμης που φτάνει σε ύψος τα 6-12 m. Αναπτύσσεται γρήγορα και φτάνει σε διάμετρο τα 4-10 m. Δημιουργεί πλατιά κόμη, σαν ανοιχτή ομπρέλα.
Το φύλλωμα δεν είναι πολύ πυκνό αλλά έχει ιδιαίτερη μορφή, χάρη στα διπλά, κατ’ εναλλαγή σύνθετα, πτεροειδή (διπτεροειδή) φύλλα του με ανοιχτό πράσινο χρώμα. Αποτελούνται από 30-50 μικρά, στενόμακρα φυλλάρια, πτεροειδούς μορφής, με μήκος 20-45 cm και πλάτος 12-25 cm. Στην ουσία αποτελούνται από 6 με 12 ζεύγη από φύλλα πτεροειδούς μορφής, τα οποία με τη σειρά τους αποτελούνται από 15 με 30 ζεύγη ωοειδών φυλλαρίων, τα οποία έχουν μήκος από 6-15 mm και πλάτος 2-4 mm. Φύονται πάνω σε μακριά, εύκαμπτα κλαδιά με πλάγια εμφάνιση που τις προσδίδουν την χαρακτηριστική, ανάερη υφή.
Είναι εξαιρετικά ευαίσθητα στο άγγιγμα και κλείνουν (διπλώνουν), όπως κλείνουν και το δειλινό αντιδρώντας στην έλλειψη φωτός, όπως τα φύλλα της Κάσσιας. Ο φλοιός της έχει σκούρο πρασινωπό-γκρι χρώμα και σχετικά ανώμαλη επιφάνεια, καθώς αποκτά κατακόρυφες ραβδώσεις όσο το δέντρο μεγαλώνει. Η ανθοφορία της είναι αρκετά πλούσια και παρατεταμένη, σε πυκνές ταξιανθίες-βότρεις.
Τα άνθη της αναπτύσσονται πολλά μαζί σχηματίζοντας κεφαλές. Δεν έχουν πέταλα κι αυτό που φαίνεται από το άνθος είναι ένας μικρός κάλυκας και στεφάνη, με μια πυκνή συστάδα από μεγάλους και λεπτούς στήμονες που έχουν μήκος 2-3 cm (σαν φουντίτσες) και χρώμα λευκοκίτρινο και ρόδινο, με τη βάση να είναι πιο λευκή. Είναι αρκετά όμορφα (μεταξένια), καθώς οι στήμονες μοιάζουν με θυσάνους από μεταξένια νήματα και είναι ελαφρώς αρωματικά.
Η Ακακία Κωνσταντινουπόλεως ανθίζει όλο το καλοκαίρι (από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο). Μετά την ανθοφορία της τα άνθη μετατρέπονται σε καρπούς πεπλατυσμένους και στενόμακρος, μήκους 15- 25 cm. και πλάτους 2-3 cm, χωρίς ιδιαίτερη καλλωπιστική αξία, που μοιάζουν με ξεραμένα φασολάκια (χέδροπες) και περιέχουν 10-20 σπόρους. Τα μακριά, κυρτά κλαδιά της με την αραιή κόμη δημιουργούν ίσκιο που είναι ιδανικός για τους καλοκαιρινούς μήνες.
Επίσης, στα υπό κατασκευή παρτέρια προβλέπεται η τοποθέτηση θάμνων και πολυετή ποωδών φυτών όπως:
Διμορφοθήκη (Osteospermun sp)
Αειθαλής, πολυετής πόα με πράσινα φύλλα και μεγάλα άνθη σε σχήμα μαργαρίτας από το Μάρτιο έως τον Αύγουστο. Χρησιμοποιείται σε φυτεύσεις πρανών και εδαφοκάλυψης καθώς και στη δημιουργία ανθισμένων νησίδων. Προτιμά ηλιόλουστες θέσεις και εδάφη με αρκετή οργανική ουσία και είναι ανθεκτική στην ατμοσφαιρική μόλυνση. Υπάρχουν ποικιλίες θαμνώδεις και κρεμοκλαδείς, με άνθη σε πολλούς χρωματισμούς. Για πλουσιότερη και πιο παρατεταμένη ανθοφορία, προτείνεται κλάδεμα τού φυτού, προς το τέλος Νοεμβρίου.
Γκαζάνια (Gazania sp)
Αειθαλές φυτό, πόα με ύψος 0,20-0,40 μέτρα. Χρησιμοποιείται για φύτευση σε γλάστρες ή ζαρντινιέρες και σαν φυτό εδαφοκάλυψης. Έχει άνθη σε πάρα πολλά χρώματα, όπως πορτοκαλί, κόκκινο, λευκό, κίτρινο, δίχρωμα ή τρίχρωμα και ανθίζει σχεδόν όλο το χρόνο.
Σε όλους τους χώρους πρασίνου, θα προστεθεί κηπαίο χώμα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που αναφέρονται στο αντίστοιχο άρθρο καθώς και βελτιωτικά εδάφους, που θα ενσωματωθούν πριν τη φύτευση των φυτών.
Τα φυτά θα πρέπει να είναι υγιή, εύρωστα, με το χαρακτηριστικό χρώμα φύλλων και ανθέων για το είδος και την ποικιλία που αναφέρεται και να μην είναι πρόσφατα μεταφυτευμένα. Επίσης, δεν πρέπει να μεταφέρουν ζιζάνια με τη μπάλα χώματός τους. Ο κορμός των δένδρων πρέπει να είναι ευθυτενής και η κόμη τους διακλαδισμένη με 3-5 βραχίονες, ενώ οι θάμνοι να είναι διακλαδισμένοι και με σφαιρική συμμετρική κόμη.
ΕΡΓΑΣΙΕΣ Η/Μ
Θα περιλαμβάνει την τοποθέτηση εκατέρωθεν των οδών φωτιστικών σωμάτων τύπου led, ύψους 4,5μ. περίπου χωρίς βραχίονα, την τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων τύπου led, ύψους 7,5μ. περίπου με διπλό βραχίονα σε τμήμα της οδού Παπασταθοπούλου καθώς και την ηλεκτροδότηση τους.
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΟΥ
O προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 977.500,0 € (συμπ/μένου Φ.Π.Α) και θα καλυφθεί από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα «ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ» ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2021 του ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ & από ιδίους πόρους.
Ανάλυση ύψους χρηματοδότησης προτεινόμενης Πράξης από ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ
Για το μέτρο 1.
Χ1=(200.000+Π*5)*σΑΠ (ανώτατο ποσό χρηματοδότησης)
Όπου:
Π= ο Μόνιμος Πληθυσμός του Δήμου βάσει της επίσημης απογραφής της ΕΛΣΤΑΤ ΤΟΥ 2011(ΦΕΚ 698/Β/2014, / (ΦΕΚ 699/Β/2014),
- Δήμος Πύργου πληθυσμός: 47.995 κατοίκους
σΑΠ= συντελεστής Αστικής Πυκνότητας
- Σε 1,0 για τους Δήμους οι οποίοι διαθέτουν πληθυσμό άνω των 5.000 κατοίκων.
Με βάση την ανωτέρω σχέση το ανώτατο ποσό χρηματοδότησης για τον Δήμο Πύργου ανέρχεται στο ποσό: Χ1=(200.000+47.995*5)*1,0 = 439.975,00 ευρώ.
Το ανωτέρω ποσό πρέπει να αντιστοιχεί(κατά ανώτατο ποσοστό) στο 60% του προϋπολογισμού του έργου. Δηλ.: Προϋπολογισμός = 439.975,0 / 0,6 = 733.291,0 Ευρώ(τουλάχιστον).
Προτεινόμενος Προϋπολογισμός Έργου: 977.500,0 Ευρώ.
To υπολειπόμενο ποσό των 537.525,0 Ευρώ(977.500-439.975) θα καλυφθεί από ιδίους πόρους.
Πύργος 21/03/2022
Ο συντάξας
Νεκτάριος Μίχος Πολ/κός Μηχ/κός Τ.Ε
|
Πύργος 24/03/2022
Ελέχθηκε & Θεωρήθηκε Ο αναπλ/τής προιστ. Δ/νσης α.α
Αριστείδης Φιλιππόπουλος Αρχ/κτων Μηχ/κός Ε.Μ.Π
|