Από τη συνάντηση του Γραμματέα του Τομέα Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Νίκου Τσούλια με Εκπαιδευτικούς Φορείς
Από τη συνάντηση του Γραμματέα του Τομέα Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Νίκου Τσούλια με Εκπαιδευτικούς Φορείς
Συνάντηση με εκπαιδευτικούς φορείς της Θεσσαλονίκης είχε πρόσφατα ο Νίκος Τσούλιας. Συγκεκριμένα, συζήτησε με το Προεδρείο του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Λειτουργών Βορείου Ελλάδος. Παρευρέθηκαν οι: Σελέκος Δημήτρης, Πρόεδρος, Γκέντζος Τάσος, Αναπλ. Γεν. Γραμματέας και Αηδονίδης Μιλτιάδης, Αντιπρόεδρος.
Τέθηκαν στο διάλογο τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων. Οι ελεύθερες απολύσεις -και μάλιστα χωρίς κάποια αιτιολόγηση – υπονομεύουν την εργασιακή ασφάλεια των εκπαιδευτικών. Έτσι, ένας εκπαιδευτικός, που έχει συνδέσει τη ζωή του με τη σχολική μόρφωση και λειτουργεί όπως και ένας αντίστοιχος εκπαιδευτικός του δημοσίου – παιδαγωγώντας, εκπαιδεύοντας και εκδίδοντας επίσημους τίτλους πιστοποίησης σπουδών των μαθητών –, μπορεί να βρεθεί εκτός εργασίας.
Ακόμα, καθυστερεί 3-4 μήνες σε πολλές περιπτώσεις η πληρωμή των μισθών των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, τίθεται από τους ιδιοκτήτες χαρτί υπογραφής εκ μέρους των εκπαιδευτικών για «εθελούσια μείωση ωραρίου», με ό,τι αυτό συνεπάγεται! Επίσης, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την ενασχόληση των νηπιαγωγών, οι οποίες καλούνται συχνά – πυκνά να εργάζονται σε ασχολίες (καθαριότητα κλπ), που δεν προβλέπει η σχετική νομοθεσία.
Ο Νίκος Τσούλιας εξέφρασε τη στήριξή του στους δίκαιους αγώνες και στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων. Τόνισε ότι για την τήρηση της νομιμότητας οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης οφείλουν να ασκούν το θεσμικό τους έλεγχο. Θεωρεί δε ότι το καλό κλίμα συνεργασίας μεταξύ ιδιοκτητών και εκπαιδευτικών είναι βασικό στοιχείο για τη διαμόρφωση δημιουργικού κλίματος προς όφελος όλων.
Ο Γραμματέας συζήτησε, επίσης, με το Προεδρείο της Ένωσης Γονέων του 5ου Δημοτικού Διαμερίσματος Θεσσαλονίκης, Γ. Σκιαδαρέση, Πρόεδρο, Χ. Ψαροπούλου, Αντιπρόεδρο, Σ. Κυριακίδη, Γραμματέα, Λ. Γκιάτα, Ταμία και Στ. Τσούλια, μέλος. Εδώ το κύριο ζητήματα είναι το κτιριακό πρόβλημα και ιδιαίτερα αρκετών νηπιαγωγείων, που βρίσκονται εδώ και πολλά χρόνια σε κοντέινερ με άθλιες συνθήκες υποδομών.
Επίσης, σοβαρά προβλήματα στέγασης σε μη κατάλληλες σχολικές δομές παρουσιάζονται στο 1ο Γυμνάσιο, στο 1ο Λύκειο Θεσσαλονίκης και το 2ο ΓΕΛ Χαριλάου. Δυστυχώς, ο Δήμος Θεσσαλονίκης δείχνει να έχει εγκαταλείψει την αντιμετώπιση των τόσο σοβαρών προβλημάτων. Τέλος, τέθηκε το ζήτημα της λειτουργίας των Συμβουλίων Σχολικής Κοινότητας, που σε πολλές περιπτώσεις είναι αδρανή.