Αντί για Εθνικό Απολυτήριο «ανακαλύπτεται» το IB! *** Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ
Αντί για Εθνικό Απολυτήριο «ανακαλύπτεται» το IB!
Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ
Αθήνα 13 Δεκεμβρίου 2024
Πρόσφατα ο Υπουργός Παιδείας «ανακάλυψε» ότι το Ι.Β. μπορεί να εισαχθεί στα δημόσια σχολεία και να εμφανιστεί ως καινοτομία στο εκπαιδευτικό μας σύστημα!
Το πρόγραμμα International Baccalaureate (I.B.) παρέχεται από διεθνή οργανισμό, για να παρέχει εκπαίδευση σε μαθητές αναγκασμένους σε κινητικότητα μεταξύ διαφορετικών χωρών όπως παιδιά διπλωματών, προσωπικού πολυεθνικών εταιρειών, υπερεθνικών οργανισμών κλπ, που δεν μπορούν αντικειμενικά να ενταχθούν στο εθνικό εκπαιδευτικό σύστημά τους και στοχεύουν σε σπουδές σε χώρα διαφορετική από αυτή της αποφοίτησης τους. Στη χώρα μας, εφαρμόζεται σε ιδιωτικά σχολεία για μαθητές που στοχεύουν να σπουδάσουν στο εξωτερικό.
Ο οργανισμός, που παρέχει το ΙΒ, παραχωρεί τα πνευματικά δικαιώματα και τη δυνατότητα χρήσης της επωνυμίας έναντι αμοιβής στα σχολεία που ακολουθούν τα προγράμματά του, ενώ τα σχολεία που τα υιοθετούν καλούνται να καταβάλουν ποσά για επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, απόκτηση εκπαιδευτικών πόρων και πνευματικά δικαιώματα.
Τελικά το όνειρο της ΝΔ για την ελληνική εκπαίδευση είναι να τη μετατρέψει σε φυτώριο φοιτητών για τα πανεπιστήμια του εξωτερικού; Δηλαδή θα χρηματοδοτήσει το Brain drain και θεσμικά δίνοντας κίνητρα σε μαθητές των Προτύπων σχολείων να ακολουθήσουν προγράμματα που θα τους στείλουν στο εξωτερικό για σπουδές, από όπου ίσως δεν θα επιστρέψουν ποτέ;
Μήπως ο κ. Πιερρακάκης στοχεύει να χρησιμοποιήσει λίγα δημόσια σχολεία ως «Δούρειο ίππο», για να ανοίξει τις πόρτες των δημόσιων ΑΕΙ σε μαθητές των ιδιωτικών σχολείων, που ακολουθούν προγράμματα ΙΒ;
Το πρόγραμμα I.B. δίνει έμφαση σε διεθνή ζητήματα και όχι στην εθνική ταυτότητα, στη γλώσσα, στην ιστορία, στον πολιτισμό παραμερίζοντας τους στόχους της ελληνικής δημόσιας εκπαίδευσης.
Η εισαγωγή IB τμημάτων θα δημιουργήσει διαχωρισμούς στα σχολεία, χωρίζοντας τους μαθητές του IB από αυτούς του εθνικού αναλυτικού προγράμματος. Θα έχουμε για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης διπλό δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Έχει εκτιμηθεί τι σημαίνει αυτό;
Επιπλέον, σύμφωνα με τη λογική του Υπουργείου Παιδείας, μπορεί να δίνεται η δυνατότητα σε ένα μικρό μέρος μαθητών να το επιλέγουν, όταν η μέγιστη πλειοψηφία δεν θα έχει αντικειμενικά και θεσμικά αυτή τη δυνατότητα; Με ποιο πολιτικό και ηθικό έρεισμα μπορεί να ανοίγει μια τέτοια σελίδα σκληρής διάκρισης; Είναι απαράδεκτη ακόμα και ως σκέψη αυτή η επιβολή θεσμικού διαχωρισμού των μαθητών.
Ο κ. Πιερρακάκης, αντί να στραφεί στα προβλήματα των δημοσίων σχολείων, που στα μέσα Δεκέμβρη έχουν ακόμη κενά εκπαιδευτικών και αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα υποχρηματοδότησης, λειτουργεί ως προωθητής ξένων προγραμμάτων, που θα αφαιμάξουν περαιτέρω τον εκπαιδευτικό προϋπολογισμό με κόστη για το Δημόσιο, τους εκπαιδευτικούς, και τους γονείς.